Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-04-01 18:28:48 följande:
    Jag har mina däck på däckhotell på Mekonomen Perfekt att bara lämna in bilen och få dem bytta, slippa släpa på astunga däck och bli skitig
    Jag är nog lite knäpp... Jag gillar att reda mig själv och fixa såna här grejer. Jag ska lära mig hur man byter olja också så ska jag börja serva bilen själv. Jag tycker det är lite coolt!!!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-01 18:28:48 följande:
    Jag har mina däck på däckhotell på Mekonomen Perfekt att bara lämna in bilen och få dem bytta, slippa släpa på astunga däck och bli skitig
    Jag bytte på pappas bil också. Nu börjar han bli så gammal att det är ombytta roller - jag hjälper honom istället för tvärtom.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-01 18:41:28 följande:
    Och jag är precis tvärtom - vill att såna där saker ska fixa sig själv. Blir galen när teknik eller annat i huset strular. Det brukade inte ligga på min lott att fixa sånt.
    Jag dejtar en riktig handy-man. Men jag gillar att lära mig. Men jag är civilingenjör så jag har ett hyfsat teknikintresse och tycker det är kul.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-02 06:45:03 följande:
    Fattar ingenting, vågen visar 700 g upp i dag! Får hoppas att det är vätska eller muskler
    Jag tror på 700g ren muskelmassa!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-02 09:52:45 följande:
    Förresten, är det någon som testat att göra budapestrullen från Mariannes bakbok?
    Nope.... Men igår gjorde jag både LCHF-snickers och LCHF-bounty. Bountyn hann jag aldrig smaka, men jag håller med dig om att man inte kan föräta sig på snickersen. Jag tog en liten bit på kanske 2x2 cm och var inte sugen på mer även om det var gott. Den blir väldigt mastig!
  • Martina 76

Dags att åka till gymmet för ett lunchpass. Måste säga att dessa halvdagsfastor inte är någon större ansträning. Har iofs druckit 2 koppar kaffe med liiiiiiiite mjölk, men i övrigt inga intag.

• Martina 76
    Maruid skrev 2012-04-02 11:07:59 följande:
    Är det Jonas metod du kör efter? Får du viktnedgång?

Själv ser jag inte det som något större problem att fasta från middag till lunch så ger det resultat kan man lätt göra det någon eller några dagar i veckan.
    Återstår att se om jag får någon viktnedgång. Men jag var iaf stark som en oxe idag (eller som en talgoxe...jag vet inte...). Jag kunde lassa på mer än vanligt på SAMTLIGA övningar!
  • Martina 76
    Maruid skrev 2012-04-02 11:07:59 följande:
    Är det Jonas metod du kör efter? Får du viktnedgång?

Själv ser jag inte det som något större problem att fasta från middag till lunch så ger det resultat kan man lätt göra det någon eller några dagar i veckan.
    Ja Jonas metod.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-02 11:25:54 följande:
    Bounty ska jag oxå testa att göra någon dag. Vad använde du för kokosgrädde? Såg att lchf-butiken säljer det, köpte du därifrån?
    Kokosgrädde? I mitt recept var det kokosmjölk. Köpte på Ica Maxi.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-02 11:27:23 följande:
    Nä, halvdagsfasta är ju plättlätt! Speciellt om det är på förmiddagen oxå. Tycker eftermiddag/kväll är svårare. Men det är ju bra att det är förmiddag man ska köra för att kortisolet ligger högst då och mobiliserar fettförbränningen

Jag kör min fasta i morgon förmiddag och därefter blir det först 30 min styrketräning och därefter 40 min spinning.  
    Det är kvällarna som gör att jag inte tappar i vikt. Jag kan vara jätteduktig hela dagen men så på kvällen blir jag så himla sugen. Jag äter väl egentligen inte onyttigt, bara lite för mycket. Lite ost, lite korv, några nötter etc. Måste skärpa mig. Jag har ju ganska lätt att tappa bara jag är strikt! Blir så jäkla trött på mig själv ibland!!! :-/
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**