• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Sukrin är en sockeralkohol som heter Erythiol, den har en något kall, kemisk bismak.
    Stevia utvinns ur roten från Steviaväxten, och är som någon skrev mellan 250-500 ggr sötare än socker. Stevia har en salmiak-bismak. Bäst smak får man om man blandar stevia och sukrin (3 msk sukrin med 1/2 kryddmått stevia), då de tar ut varandras bismaker.

• stjierna

Mammelie: beklagar graviditeten och grattis till bröllopet! Vi hade precis likadant - närmsta familjen med syskon och borgligt :) vi var helnöjda med dagen och när vi firar några år ihop ska vi ha trädgårdsfest med resterande släkt och vänner :)

• stjierna

Callina: ska du undvika mejeri så ska du undvika komjölksmejerier (undantag smör), så inget laktosfritt!

• stjierna

Callina: smör påverkar inte blodsockret och ger därmed inte ett insulinpåslag. Det innehåller inte mjölksocker på samma sätt som resterande komjölksmejerier gör :)

• stjierna

Nähe, tjejer (och om här är någon kille?). Efter 1,5 veckas uppehåll med frosseri i kolhydrater inser jag att jag MÅSTE skärpa mig.
    Vågen visar inte plus, men min mage är i paniktillstånd, och ledvärken är påväg tillbaka. Jag har börjat ett springprogram och ska nu ut och springa var annan/var tredje dag, till början intervaller i 4 km, slutmål är att orka/kunna springa en mil på "schysst tid" (6 min/km). Jag orkade mer när jag åt LCHF, så nu är jag back on track!
    Frukost idag blev ett kokt ägg med dillmayo och en kopp kaffe m grädde. :)

• stjierna

Fast livsmedelsverket anser också att vi ska äta margarin framför smör, och att en stor del av vår kost ska vara mycket KH och lite fett..!

• stjierna

Ica stevia strö är färdigblandat erithyol och stevia, doseras som socker.

Stevia är pulveriserad rot av steviaväxten och är mellan 300-500 ggr sötare än socker. Doseras en knivsudd-1/2 kryddmått.

Bästa smak får man av att blanda Sukrin (erithyol) 3 msk med Stevia 1/2 kryddmått, då de tar ut varandras bismaker!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**