• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

Lady Maria skrev 2012-08-22 16:12:53 följande:

Hur gör du med majonäs och bea? Blir det Ufo om man äter majonäs till äggen och bea till köttet?

Smör och olja ingår också i Fakir.
  • Boost
    piece of me skrev 2012-08-22 20:22:19 följande:
    Nej hörrni, efter en månad av LCHF så inser jag att det inte är rätt kosthållning för mig.

Är mycket lättare av mig i maten och att konstant äta "tunga" saker som kött, smör, bearnaise osv blev för mycket helt enkelt. Om något så har LCHF fått mig att inse att jag mer är ämnad för kaloriräkning och att jag nu ska göra mitt absolut bästa för att gå ned de sista 14 kilona genom att räkna.

Kommer dock inte äter pasta, ris eller potatis. Kommer hålla fast vid rätter som lax, blomkålsmos och sallad, bara att jag inte lägger till massor av fett på sidan av.

Lycka till!  

Man behöver inte äta HF, tycker också det blir för mycket.
    Håll dig till enbart LC så ska du se att det går vägen! 
  • Boost
    NollÅtta skrev 2012-08-23 10:13:46 följande:
    Oj vad duktiga ni är, heja!Solig  Själv är jag lite för vek, skulle inte fixa att äta så enformigt. Tröttnar väldigt fort då på maten och vill inte alls.

Har ju inte vågat bekänna.. Oskyldig  men i fredags tillät jag mig själv att göra ett avsteg från LCHF, och troligen är det därför det gått så segt denna vecka med vikten! Men det var värt det, jag visste konsekvenserna - och gjorde ett val. Och jag NJÖT av det haha (lite kakor och ostbågar, inga mängder).

Men ett litet minus i alla fall, bara -0,1 men ändå. Tror et kan rassla neråt imorrn då jag har haft ägglossning.
    62,6 nu...ska under 60!

Älskar att utmana mig själv. I och med att jag nått målvikten så måste jag ha utmaningar för att inte göra för många avsteg. Lätt att jag unnar mig saker för mycket nu när jag inte har nåt att sträva mot.

Sålänge du kan hantera att du unnar dig lite så är det lugnt.
    Vad vore livet utan lite ostbågar ;)
    Under 60, heja dig!!   
  • Boost
    Jag1977 skrev 2012-08-23 13:16:38 följande:
    September fakir- jag är på!!! Ska vi starta en separat tråd 1sept för fakirarna? Även om jag då får två trådar att hänga i bara för att få extra fokuserad fakir-pepp

Länka gärna tråden när den har skapats!
    Nu blev jag extremt peppad här :)!! 
  • Boost

Nån som dricker den nya MBC? Vad är det för mängder som används?

• Boost
    Martina 76 skrev 2012-08-23 18:52:12 följande:
    Har inte testat än, men 80 g smör, 30 g kokosolja och 500 ml kaffe har jag läst.

Tack!!
  • Boost
    Martina 76 skrev 2012-08-23 19:10:51 följande:
    Låter mastigt!!! Ca 800 kcal! Huga!

Hittade en variant nu på 2 dl kaffe, 2 msk smör och 1 msk kokosolja.
    Det lät lite troligare att man ska lyckas få i sig :)
  • Boost
    NollÅtta skrev 2012-08-23 20:23:05 följande:
    Kollar på "du är vad du äter". Ska bli intressant och se hur skipper lägger upp maten.

Så skrämmande att se när de sammanfattar deltagarnas matintag.
  • Boost
    TomMon skrev 2012-08-24 07:02:19 följande:
    Ok, nu börjar jag bli rädd, är nere under 56 nu, måste stanna.

Varför vara orolig om du äter och mår bra :)?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**