• Faile

**Den stora feta LCHF-tråden**

Sigrid skrev 2011-09-12 19:28:46 följande:
    Ja, jag vet att det finns en massa LCHF-gosaker, de tänker jag absolut testa. Men ibland blir man bjuden på kalas eller bara vill äta något annat. Var mest nyfiken om det händer något ofrivilligt med vikten om man äter icke-LCHF ibland.
    Är det inte för viktens skull ni äter behöver ni nog inte oroa er alls. Äter man inte för att gå ner i vikt kan man vara ganska liberal

Dessutom har jag faktiskt själv ätit tårta på kalas och fuskat emellanåt och inte gått upp, bara stannat av i min viktnedgång.
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile
    Bordeaux skrev 2011-09-12 22:06:25 följande:
    Jag ville ju se programmet men det går inte pga upphovsrättsliga orsaker så kan man inte se programmet utanför Sverige. Jag kan se melodifestivalen, hipp hipp, och typ alla andra program som finns på svt-play förutom det här.
    Jaaa, gud vad irriterande.

Jag missade Idol i söndags och tänkte att det är lugnt, jag kan ju se på tv4play men nejdå, får inte visas utanför sverige. Fan jag har ju alltid kunnat kolla på idol tidigare, förstår inte varför.

Så i alla fall, då valde jag att kolla på idol igår för tänkte att svtplay har jag ju alltid kunnat se alla svenska program, men då funkar inte det heller.
    Vad händer, varför får man helt plötsligt inte se nåt alls längre??

Surt.
  • Faile
    Dissan skrev 2011-09-13 10:35:38 följande:
    En liten fråga till er som kört fakir! Funderade på att äta lite kassler till middag. Men det stod att det var 0,5 kollisar per 100 gr hade ni struntat i det el är det så lite att det knappt märks? Hur hade ni resonerat?
    Jag hade köpt det ändå. Man orkar ju inte äta så mycket, säg att du orkar äta 200-300 gram så blir det ju ändå bara 1,5g kolhydrater totalt.
  • Faile
    Bellisen skrev 2011-09-13 18:46:17 följande:
    Verkar super! :) Jag har allt utom mandelmjöl, tror du man skulle kunna byta ut det mot något?
    Kokosnötsmjöl borde ju funka.
    Kanske även pofiber? Tycker själv att pofiber blir lite grusigt på nåt sätt, men man kan ju prova. Är så små mängder så det gör ju inget om man misslyckas.
  • Faile
    Bellisen skrev 2011-09-14 20:49:48 följande:
    Alltså, jag måste bara lovprisa LCHF lite! :D Jag har bara ätit det i tre dagar men jag mår så himla bra! Min mage har redan blivit lugnare, jag äter så himla goda saker, har inte haft något sötsug och är mätt så himla länge jämfört med när jag åt kolhydrater!

Jag är världens sockerjunkie och idag satt hela min klass runt mig och åt chokladbollar, mandelbiskvier, goda mackor och lösgodis (min stora last!) och jag blev inte ens sugen! Halleluja!

Dessutom har jag legat jättebra på antal kolhydrater, protein och fett! Har, utan att behöva tänka efter så mycket, hamnat under tio gram kolhydrater varje dag!

Jag vet ju att jag kommer ha svackor men just nu känns det så himla bra! :)
    Visst är det härligt! Lycka till {#emotions_dlg.flower}
  • Faile
    Bordeaux skrev 2011-09-14 21:05:04 följande:
    Frökexen är bättre som knäckebröd än Finncrisp
    Håller med, frökex eller lchf-knäcke är jättegott och som riktigt knäckebröd, inte substitut bara. Tycker jag.
  • Faile
    Tetran skrev 2011-09-15 07:17:50 följande:
    Vad är frökex? *Novis*
    Bordeaux skrev 2011-09-14 21:26:39 följande:
    Här är ett bröd du kan prova som jag inte upplevde som äggigt trots alla ägg som är i.
    Vart? Eller menade du i inlägget under? För microbrödet ska jag testa isf!
    I recepttråden finns många goda recept på olika knäckebrödsvarianter.
  • Faile
    adams family skrev 2011-09-17 07:44:46 följande:
    Ja det ska bli oerhört roligt..
    www.mfgruppen.se/sidor/lic-kostradgivare---lc...  här är kursen..
    Oj vad avis jag blir. Satt och tittade på den igår och drömde om att gå den jag med. Problemet är nu att jag är hemma med barn nu och troligen 1,5 år till ca ( tills minsta är 3-4 ) och då har jag tid men inte råd. Om jag börjar jobba har jag råd men inte tid

Men ska fundera vidare på om jag kanske kan gå nästa sommar. Då hinner man ju spara ihop, för det skulle vara jätteroligt.

Grattis och lycka till!
  • Faile
    FiaFunderar skrev 2011-09-18 13:27:35 följande:
    Blir så irriterad Skrikandes 
    Varför ska man inte få bestämma vad ens barn ska äta och inte äta?  En del människors kommentarer om socker och godsaker gör mig galen!

www.familjeliv.se/Forum-4-288/m61116954.html
    Jag blir faktiskt helt förvånad över hur starkt folk känner för socker ( utan att säkert tänka på det ).

Någon säger att det är vanvettigt att ge både pannkakor, sylt och salta pinnar på dagis ( vad har salta pinnar ens på ett dagis att göra liksom ) och då blir personen kallad sockerpolis, hysterisk och gud vet allt.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**