• Clanica

**Den stora feta LCHF-tråden**

Har en riktigt pissig heög matmässigt med många dikeskörningar. Ena minuten gråter jag nästan för att jag inte kommer i de kläder jag vill ha, nästa sekund står jag med en chokladbit i näven...

Suck

Måste skärpa till mig om jag inte ska stryka runt i vassen hela sommaren

• Clanica

Har omstart idag efter helgens svullande. Som du skriver Linda1976 2 månader kvar till midsommar!!!! Hjäääälp.

NU skärper vi oss alla sugeraddicts....

• Clanica

Var bara tvungen att testa matdagboken, tack alla för tipset.

Dagens intag i procent :
    Fett: 75,77
    Kolhydrat: 2,89
    Protein: 21,2

Trodde inte jag fick i mig så mycket fett faktiskt... Men visst borde det h'r vara en bra LCHF dag?

Segelvind: 2-3 kokta Ägg med majonäs bruikar jag äta på jobbet. Kaffe med en skvätt grädde i till det. Gräddgil/ Turkisk Yoghurt eller fet fil med linfrön & kokosflingor äter jag ibland också..

• Clanica

Jucea:

1391 kalorier

NU måste jag ju fortsätta. tror att jag normalt sett får i mig betydligt mer kolisar. men nu får jag hålla lite koll..

• Clanica

Jag har hållit på i 12-13 veckor tror jag, men utan att räkna vad jag stoppar imig. men jag har haft en veckas dikeskörning så jag tänkte rivstarta igång igen. Har ätit lite halvtaskigt idag så i normala fall äter jag nog mera. Tilll lunch blev det bara 4 skivor bacon & två skivor cheddar ost (rester från hamburger grillning kvällen innan, men gav resten av hamburgarna till barnen..) Så det blev ju lite lite...

• Clanica
    jeng skrev 2011-04-25 22:46:08 följande:
    Jamen det var det jag fick för mig. Inbillade mig i en sekund att du var ganska ny, oh då är det lågt. Men efter ett tag är det ju helt ok, och den nivån som folk brukar hamna på när mättnaden slår in!

Undrar när min hjärna ska börja fungera igen.... Minne och sånt där......
    Ingen fara. Vi är ju många iden här tråden och jag hinner inte med att skriva så ofta så det är ok om du inte "minns" mig riktigt
  • Clanica
    lillAa skrev 2011-04-26 08:31:36 följande:
    Hej hopp!

Undrar vad som händer när ni faller tillbaka och äter kolhydrater...

Trillade dit i söndags. Drack drink på läsk, lite nötter, vin, tårta och chips.... så onödigt, men nu är det gjort.

Det konstiga är att jag vaknade mitt i natten och magknip och illamående. Helt kallsvettig reser jag mig för att gå på toa och ramlar ihop. Svimmar alltså. Och nej, jag var inte alls så full!!!

Sov skitdåligt och magen körde...

Är det pga det jag stoppade i mig????

Läskigt var det iaf!
    Fy, det lät inte kul alls. Jag brukar få väldigt  ont i magen och få vara på toa en del. Men jag har inte svimmat.
  • Clanica
    Maddisen80 skrev 2011-04-26 08:50:12 följande:
    undra vad man ska äta idag,har ni något förslag?
    En favvo när jag haqr idetorka: stek köttfärs och krydda med det du tycker om. Kladda ner lite CF toppa med massor av ost och skjuts in i ugn...Gör en rejäl sats så har du lunch för flera dagar!
  • Clanica

Bonanza: Skaldeman har skrivit en bok-Ät dig ner i vikt. Där förklarar han ganska bra tycker jag olika sätt att äta LCHF beroende på om man har mycket övervikt, lite övervikt osv...

Ju större övervikt och ju mer man vill tappa desto striktare diet. Men när målvikt är nådd kan man vara frikostigare med grönsaker och annat..

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**