Inlägg från: Prinsessanz |Visa alla inlägg
  • Prinsessanz

**Den stora feta LCHF-tråden**

Lady Dahmer skrev 2011-03-03 08:58:09 följande:
    det är vanligt att man misslyckas med oopsie. Och då bir de mer äggiga.
    så här ska en oopsie se ut:
    ladydahmer.blogg.se/lchf/2009/september/lady-...

annars är pones ett bra bröd eller lembas som jag personligen tycker om:
    ladydahmer.blogg.se/lchf/2010/march/drommen-o...
    hej lady dahmer,jag vill bara säga att jag har då aldrig på 2,5års tid misslyckats med oopsiebröd,detta recept använder jag:

3ägg
    200g mjukost (valfri vi kör kavlis skinkost) jag personligen gillar inte oopsie med philadelphia.
    lite salt.

dela på vitor och gulor i varsin skål.
    vispa vitorna till hårt skum
    rör gulor+mjukost.
    vänd nr ostsmeten i gulorna
    blanda försiktigt
    klicka ut på smort bakpapper
    grädda i mitten på ugnen 150grader i 25minuter tills de fått bra med färg.

kan ätas som hamburgerbröd,smörgås på morgonen med ost och gurka eller varför inte till räksmörgås!
  • Prinsessanz
    ölger skrev 2011-03-03 09:04:08 följande:
    Har ju börjat läsa ikapp tråden men det är ju mååånga sidor

Vet att jag såg någon som skrev efterlyste sådana som gått ner det man vill och funderar på hur man fortsätter men nu hittar jag inte det inlägget... Jag är iaf en sådan

Jag har gått ner 19 kilo sedan april förra året och är ganska chockad över hur "lätt" det varit. Nu väger jag ca 68 kilo till min 175 cm och känner mig jättenöjd med det.

Hur tänker ni andra, tänker ni fortsätta med strikt LCHF när ni nått ert mål eller försöka hitta en balans som funkar med liiite mer kolhydrater?

För mig lutar det nog åt det sista... Jag hade kommit ner i 69 vid nyår och efter det tillåtit mig att äta lite mer kolhydrater och jag mår inte sämre av det. Har faktiskt gått ner ytterligare ett kilo sedan dess och inte känt att jag mått dåligt på annat sätt heller av kolhydraterna. En sak är ju iaf säker, kommer ALDRIG att äta så mycket kolhydrater igen som jag gjort före LCHF!

Vore iaf kul att höra lite hur ni andra tänker...
    hej ölger!

här har sambon gått ner från 80kg till 65kg på 2,5år.
    sjäv har jag gått ner från 60kg till 56kg på 2,5år.
    vi håller oss till 25gkolhydrater/dygn var.
  • Prinsessanz

frukost:  wilys rabarber/grädd te med grädde!

• Prinsessanz
    jeng skrev 2011-03-03 13:28:00 följande:
    Speciellt när anledningen till att det inte finns några godkända, vedertagna studier FÖR lchf, pga att de hävdar att man inte har forskat tillräckligt länge eller på tillräckligt stora grupper.... pinsamt!
    karlshamsstudien är väl FÖR lchf?
  • Prinsessanz

åh det är ju LYXFÄLLAN idag,då måste jag göra en sats oopsie idag.
    sen ska här ätas oopsie med ost och gurka och till det te med grädde.
    mums vilket mys!

• Prinsessanz
    jeng skrev 2011-03-03 16:06:49 följande:
    ja, vi kan tycka att det finns studier som är för lchf, men livsnedelsverket hävdar ju att det fortfarande inte finns några som man borde bry sig om.
    livsmedelsverket pratar ju bara i egen sak,dvs att göra folk sjuka,så klart att de inty tycker att lchf studier finns!
    *fattar du la*
  • Prinsessanz
    Linda1976 skrev 2011-03-03 16:06:06 följande:
    Men du är nog medveten om att för de flesta människor så är lchf-mat inte "vanlig" även om vi tycker det. Och det beror på sammanhang/gäster/anledning till firande om jag väljer att bjuda på lchf eller inte. Ofta vill jag det, och bjuder hellre på middag+dessert än kakor, men fyller min dotter år så råder hennes vilja, och den går före mina ideal just då.

Jag "måste" ingenting, men man tjänar på att vara socialt smidig, även om det innebär tårta till 15 st 6åringar. Det känns som om du ifrågasätter bara för sakens skull, även om du säkerligen förstår exakt vad jag menar. 
    jag kan inte se vad det är som är ovanlig med lchf kosten,samma slags mat som alla andra äter på vanligt vis oxå äter! enda skillnaden är att vi utesluter pasta,ris,spaghetti osv och äter mer fett..
  • Prinsessanz
    Nikhita skrev 2011-03-03 17:48:59 följande:
    Vad gör ni pannkakor på? Fiberhusk? Vill också..är det gott? Hur mkt kolhydrater?
    grädde och ägg..
  • Prinsessanz

ätit middag,idag blev det renskavssallad.
    Polaricas renskav innehåller inga kolhydrater.

• Prinsessanz
    Linda1976 skrev 2011-03-03 18:19:22 följande:
    Snälla, sluta nu..... Jag antar att du vet att många faktiskt äter mindre feta produkter osv... Gärna vill ha potatis eller ris till en köttgryta. Digestivekex till ost eller vad det nu kan vara....Det är väl inget att tjaffsa om. Och ett kaffekalas med lchf-kakor blir väldigt olikt ett vanligt kaffekalas. Även om lchf-kakor är gott i våra munnar, så betyder det inte att de känns "vanliga" för andra människor.

här bjöd vi på lchf kladdkakan en helg och det var VÄLDIGT omtyckt!
    vi var NOGA med att  i inbjudan skriva:

hej ,nu är det dags för melodiefestivalskväll igen,del 2
    vi bjuder på LCHF skinksallad(ingen pasta eller ris i)
     LCHF chokladkladdkaka med vispad grädde och bär.
    välkommna!

allting blev mycket uppskattat!

du säger att ett kaffekalas med lchf kakor blir väldigt olikat ett anligt kaffekalas.
    så enligt dig måste man dricka kaffe och äta kaka som fika på kaffekalaset.
    det går inte likabra med kaffe,te,lchfchokladkaka med grädde och bär.
    eller rulltårta gjord på oopsie???
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**