Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

MrsQuitaz skrev 2011-03-05 17:26:24 följande:

Just det, jag vill ha shitakinudlar (stavning) men vet inte vart jag ska få tag på det. Är det någon som vet? Bor i gbg. Och OLWs mandlar hittar jag heller ingenstans, vart kan jag hitta dem?

Du får köpa på bodystore de är de enda som har dem tror jag .
  • Maddisen80

Grattis till er alla som har gått ner i vikt ,de är bra kämpat :) undra vad man ska äta imorgon kanske kassler och grönsaker och bearnaissås

• Maddisen80

Hej hur är läget .här är de skapligt iaf :) idag ska jag äta kassler och grönsaker och currysås till middag ,till lunch 2 kokta ägg och 1 burk makrill i tomatsås.

• Maddisen80
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-07 10:07:06 följande:
    jucea: Jo, jag tolkade det som att du menade att laktosintoleranta kan ha svårt att tåla ost. Det är som sagt sällsynt. (Mjölkproteinallergi är ju en helt annan sak.) Nu förstår jag att du menade LCHF:are överlag.
    jag tål inte mjölkprotein så jag får äta produkterna quatly och alpro soja
  • Maddisen80
    Majlo skrev 2011-03-07 10:23:54 följande:
    Hejsan
    Idag e jag hemma med två ändå ganska friska barn...men vi tog oss en extra dag...

Helgen har väl gått hyffsat bra tycker jag
    Frukost idag blev äggröra på 2 ägg med lite stekt bacon och några ost skivor
    Kaffe med grädde.

Sen ska jag och dottern baka LCHF Chokladbollarna!!
    hmm gott med lchf chokladbollarna helst till kaffe eller te :)
  • Maddisen80

Hej undra vad man ska ha till middag imorgon ,jag har så svårt att veta vad jag ska äta jämt :/ men får kanske kolal i lchf kokboken

• Maddisen80
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-07 10:54:28 följande:
    Måste testa Bounty någon dag. Lillsorken älskar dem, men de man köper i affär är det glukossirap i och det tål han inte!

Hur är det med tomatsåsen till makrillen förresten? Har för mig att det var rätt mycket kh i den, men å andra sidan äter man väl inga mängder av den precis.
    Hej det märke jag köper är bra märke saeby heter den finns på överskottsbolaget och netto
  • Maddisen80
    Loreena skrev 2011-03-07 10:59:35 följande:
    Jag har en liten fundering.. Vad brukar er matbudget landa på? Jag handlar bara kött och fågel från Sverige tex. och då blir det ju lite dyrare.

När jag ätit "vanligt" har matkassan landat på ca 2000, vilket jag tycker är helt ok. Jag är ju hemma och föräldraledig, och unnar mig inte så mkt annars så maten får kosta anser jag, men det behöver ju inte skena iväg hur som helst.
    Hej jag handlar kycklingfile på netto 2 kg för 89 kr , laxfile 4 st 40 kr  och makrill i tomatsås på överskottsbolaget 6 st för 50 kr
  • Maddisen80
    Klas-Ã…ke skrev 2011-03-07 11:07:55 följande:
    Hur är de med vanliga kryddor, oregano, kanel osv? Innehåller de nå kolhydrater?

De ända jag unnar mig är taco kryddan, den innehåller mycket men de blir ingen mängd så att säga. Sen köper jag också färdiga hamburgare, blir 3,5g per 100g och de tycker jag är helt okej då jag är för slö för att göra egna:)
    Du får läsa på kryddorna de kanske står där hur mycket kolhydrater de innehåller i vissa kryddor är de rätt mycket socker i .
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**