• Tillde

**Den stora feta LCHF-tråden**

-4kg -7cm o midjan. Har hållt på sen 2jan

• Tillde

Vad heter de fläsksvålar som man kan äta som snacks som ska finnas på Willys?? Hur mkt kh i dem? Finns nåt liknande på Coop? Hälp!

• Tillde

Tack Aroma, får bli nån sån i helgen att knapra lite på, vill inte göra mousse eller så varje helg!

• Tillde
    IngentingAlls skrev 2012-02-01 16:45:10 följande:
    Nu har jag köpt mig ett gymkort :) ska bli kul att inviga det antingen idag eller imorgon. Måste säga att jag mår otroligt bra med LCHF. Vet ju inte om det skett någon viktnedgång men efter allt pulverbantande eller bara ren svält så är det här himlen. Har väl inte riktigt fått in snittsen på allt än. Men man lär sig mer och mer varje dag :)
    Kommer nog inte väga mig speciellt ofta utan vill känna på kläderna att det händer något :)

Fastnade lite idag när jag var tvungen att sticka iväg och sedan handla innan jag kunde äta. Nu löste jag det genom att skjuta fram handlingen och laga en annan middag istället. Men jag undrar hur ni gör. Vad äter ni när ni behöver göra något snabbt innan ni ska iväg? Eller typ som ett snabbt snacks? Som mättar för stunden men eftersom man ska äta middag senare vill man inte hålla sig förlänge. :)
    Jag har en låda med kycklingklubbor i frysen. Har jag inte ingredienser av nån anledning eller inte hinner laga eller familjen äter annan mat så tar jag tre såna och en avocado eller blomkålspuré eller annat jag har i frysen. Matlådor är grymmebra! "Panikmaten" när jag inte hinner fixa nåt är en bit brieost eller kokt ägg med makrill och majjo. Går att koka fler ägg på en gång och ha i kylen nån dag...
  • Tillde

Lite tjurig nu, skriver in i Shape Up bara för att ha lite koll och en avokado (120gram) ska innehålla TIO kh!?? Trodde det var 5/100gr!?? Tack vare den så hamnade jag strax över 20kh!?? Hurpass illa är det med 120gr protein när man väger 80kg?? Nån som kan hjälpa? Vill bara skaffa mig lite koll!

• Tillde

Tack Gladskit, ska kolla för jag dricker hysteriskt mycket kaffe så det blir några kh och det känns sååå onödigt!! IA: Jag äter innan jag går bort och tar av det jag kan på en middag tex. Ofta nåt kött/fågel el. fisk och nån sallad till. Vill inte göra så stor grej av det liksom... Efterrätten hoppar jag helt enkelt och sippar på en kaffe istället, med grädde om det finns och svart om det inte finns.

• Tillde

Ett tips till alla kaffe med mjölkgalningar! Drog i mig säkert två dl grädde/dag i kaffet, sååå onödigt men jag självdör om jag inte får mitt älskade kaffe med mjölk/grädde! Fick tips om sojamjölk, var lite skeptisk men gjorde ett försök och hittade "Alpro soya osötad" på Coop med 0,2kh/100gr och det var GOTT!! I'm in heaven! Känns sååå bra att kunna "unna sig" kaffe utan att dra i sig onödiga kh!!

• Tillde

Ang. Celsius! Dricker ni dem bara innan eller fyller de ngn funktion även efter ett pass? Tycker ni att de ökar på förbränningen nåt eller hur känns det? Ni som kör proteinshake på morgonen, vad tar ni och hur gör ni?? Går upp vid sex alltför ofta då barnen vaknar men skulle helst inte äta frukost redan då utan ta nåt annat innan dagislämning... Tränar 3-4ggr/v om det har nån betydelse? Man kanske kan köra proteindrink ändå?

• Tillde

Chokladdoppade cashewnötter, kan det verkligen vara OK? Låter för bra för att vara sant!??

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**