**Den stora feta LCHF-tråden**
IngentingAlls skrev 2012-02-21 12:47:28 följande:
Skulle behöva lite råd. Om några veckor fyller jag år. Det är dessutom väldigt många andra i min närhet som fyller år den veckan och det ska avverkas 2 fester på helgen. Jag tänker inte köra lchf under den veckan. Både för att jag inte orka krångla till det och för att jag vill kunna gotta mig på min födelsedag.Jag vet att många kommer säga att jag ska undvika det men det kommer jag inte att göra. Kommer självklart inte överäta den veckan utan försöka hålla mig på en normal nivå utan lchf.
Min undran är här hur jag ska göra? Ska jag pang bom sluta med lchf på min födelsedag eller är det bättre att under ett par dagars period lägga till mer och mer kolhydrater? Jag är lite orolig för vad kroppen kommer säga om kolisarna nämligen. Vad kan jag förvänta mig för hemskheter när jag slutar?
Självklart kommer jag gå tillbaka till strikt lchf efter den veckan är avslutad :)

Jag ser ingen anledning att börja äta kolhydrater tidigare, det känns helt onödigt.
Det finns heller ingen anledning att börja tok-äta kolhydrater från ena dagen till den andra.
Du får väl dra ner på fettet och äta mer normal kost helt enkelt, för håller du uppe energinivån från fett OCH äter kolhydrater så kommer du nog gå upp i vikt.
Vi har precis haft en period av kalas och födelsedagar hemma men ärligt talat så förstår jag inte varför jag skulle vilja äta och fika "som vanligt" längre. Det är ju det beteendet vi försöker bryta. För mig handlar det inte om att köra LCHF ett tag och sen gå tillbaka till en kolhydratrik kost igen. Never.
Utan kommer man till mig på fika så visst, det finns en köpt tårta som vi bjuder på. I övrigt har vi ställt fram färska bär, vispad grädde och kakor bakade på mandelmjöl. Kalas LCHF-style helt enkelt!