-
Så brukar jag också göra!!stjierna skrev 2012-03-30 11:45:38 följande:Min strategi inför påsken var att bjuda alla till oss och själv ansvara för efterrättsbordet (där allt är LCHF-vänligt, såklart :P).
-
Samma här!Martina 76 skrev 2012-04-02 15:40:44 följande:Jag ser inte vad det är jag ska äta som jag saknar... Jag mår prima och har massor med ork - det räcker för mig!
Jag fyller oftast på med fett och protein efter min träning, till skillnad från vad man allmänt brukar rekommendera (kolhydrater). Har inte märkt att min återhämtning skulle vara sämre idag än tidigare innan jag började med LCHF. Så länge jag får resultat, kan träna utan skador och mår bra har jag också svårt att se vad jag ska ändra på. Jag vill mata kroppen med den typ av bränsle jag vill att den ska bränna! -
För mig är det två helt olika grejer. Kokosfett har jag i enbart för att öka på fettprocenten i min frukost, för att det ger mättnad. Det är enda orsaken. Medan mjölk eller numera grädde har jag i för smaken och för att det känns fylligare, precis som innan jag började med LCHF. Jag skulle alltså inte kunna byta ut grädden mot kokosfett rakt av, däremot kan man ju ha båda om man vill.korin skrev 2012-04-10 18:42:45 följande:Ni som äter kokosfett i kaffe osv. är det bättre än grädde i kaffet?
läser att dom flesta här har kokosfett. -
Vilken skillnad, bra jobbat!Ellaria skrev 2012-04-10 20:20:35 följande:Testade en celcius innan spinningen idag, herrejävlar vad jag blev speedad. Kunde lägga på mer motstånd (jag är nybörjare, har bara varit där 3-4 gånger) och cykla lite snabbare. Dock har jag varit sjuk senaste veckan och hostade mig igenom halva passet men gav inte upp! Kändes bra men är totalt utmattad nu. Imorgon blir det cirkelgym och yoga, yay!
-16 kg sen nyår, 16 kg kvar! Ursäkta bilden, men den kanske peppar någon :)
Vill passa på att tacka er i tråden för all underbar hjälp! Utan er vet jag inte vad jag hade gjort.
Och Celsius ja, jag håller med. Man blir som värsta duracellkaninen -
All inclusive är perfekt, vi har precis varit på semester i två veckor och det funkade jättebra.Ellaria skrev 2012-04-10 20:41:39 följande:Tack så mycket! Förhoppningsvis blir jag av med 16 till innan året är över, det hade varit skönt. Nu gäller det att gymma så mycket som möjligt så man inte behöver skämmas fullt så mycket i bikini när man åker till Turkiet i slutet av månaden. Har all inclusive och (tack gode gud) har hotellet en buffé så jag kan hålla LCHF där nere med.
Frukost = oftast omelett, någon morgon kokta ägg med skinka och möjligen lite färsk frukt (bara för att det var så gott). Från frukosten plockade jag med mig 2 kokta ägg att ha till mellis
Lunch och middag försökte jag först ta något protein som grundläggande sen fanns det alltid sallader och ångkokta grönsaker att fylla på med. Det svåraste var nog nästan fettet men där fanns ju alltid små smörpaket man kunde ta. -
Aaah vad synd! Äter sällan kokta ägg rakt upp och ner annars, men just på semestern kände jag att det var det bästa mellanmålet. Och du har rätt i att många bröd mm har ägg som bas.Ellaria skrev 2012-04-10 20:54:04 följande:Gladskit: Synd bara att jag lyckats bli allergisk mot äggvitor :( Är skitsvårt med vettiga frukostar som inte består av ägg. Allt lchf-bröd, pizzabottnar, osv går ju också bort. Klarar det rätt bra ändå men det var jobbigt nu i påsk. Jag ser fram emot massa grillspett och grejer :D
Men du får satsa på kallskuret och goda grillspett! -
Svårt att svara för jag har inte upplevt samma sak som du.bratz skrev 2012-04-13 11:26:22 följande:
Jag funderar lite också över de här med träning. Har ätit enligt LCHF i flertalet veckor nu. Funkar bra, är mätt o så. Inget sockersug alls! Men nu har jag börjat träna o det ganska rejält. Är på gymmet minst 4 gånger i veckan o kör styrketräning samt går minst 45 min snabb powerwalk på löpbandet varje gång. Detta är andra veckan nu och saken är att jag känner mig så konstig i kroppen. Yr o darrig o helt slut. Sen är jag mycket hungrigare nu. Klart kroppen behöver mer när jag gör av med mer, men känns ju inte så kul att vräka i sig mer fett. Och grönsaker o sallad håller jag mig inte mätt på länge. När man tränar intensivt kanske man kan köra med lite kolhydrater, typ som havregrynsgröt bara till frukosten? Eller hur gör ni andra som börjat träna mer intensivt?
Jag kör i och för sig alltid morgonträning på tom mage och har gjort i flera år så där blev det liksom ingen skillnad när jag gick över till LCHF. -
Skulle också tro för att det har stannat av lite just för att du börjar närma dig målvikten. Men det är bara att köra på, minska lite på mejeri eller sånt för att se om det blir nån skillnad.Matilda03 skrev 2012-04-13 14:34:43 följande:Ja okej, tack för svaret. Men är det rimligt att tro att när jag bara har typ 2 kg kvar så är det svårare att gå ner dom än vad det är nu? Att man alltid måste va mer strikt på slutet?
-
Jag tror inte heller du ska satsa på att fasta. Du skriver själv att du äter för mycket kolisar, börja där!!mammelie1891 skrev 2012-04-18 08:28:40 följande:Jag fastar nu, kommer köra 18 timmars så länge jag mår bra av det. Jag äter på tok för stora portioner och för mycket kolisar så jag måste styra till saker lite. Om jag kände att jag mådde dåligt skulle jag äta direkt, men så länge det går bra fortsätter jag.
När jag började med lchf var det främst för min hälsas skull, för att se om min fibromyalgi blev bättre, och det blev den!! Så nu satsar jag på att komma i alla mina kläder i garderoben, så jag vill ner minst 5 kg, skulle vara överlycklig om jag gick ner 10... *fanatiserar om att ha på mig alla mina snygga jeans o pikéer*
Jag är inte bang på att testa olika typer av fasta, men det är mest för att jag hoppas på att magsäcken krymper i sinom tid, så att jag kan äta mindre portioner utan att vara hungrig. Kanske är jag helt ute o cyklar, men vi får se om det fungerar. -
Jag vet inte skillnad på minimajs och "vanlig majs" men generellt så är majs nono, innehåller ca 20g/100g kolhydrat.