• jajja81

**Den stora feta LCHF-tråden**

Carolinalovetobias skrev 2012-04-16 11:09:50 följande:
    Jag har ett förslag? Vi kanske kunde göra en Utmaningstråd där vi har en ggr i veckan presenterar våran vikt, mått osv. fram tills typ 1:a juni eller ngt? Typ som en sommarutmaning, lite sent ute kanske :)? Så kan man ju typ skriva vad man har gjort just den veckan. Tex: Plankan varje kväll, promneader, styrketränat, fastat osv. =)

Å då kanske man kanske man kan se ett mönster vad som funkar å inte funkar också? =)

Typ att vi bestämmer att vi presenterar resultaten varje Fredag. Om man får bra resultat då kanske man unnar sig ett glas vin på kvällen men e de dåliga resultat då kanske man skippar vinet å kör x-tra strikt så man får bra resultat näste Fredag. Va tycker ni? Bra eller dålig ide? Nån som vill haka på?

Ska vi isf gör en egen tråd eller presentera här? :) Hoppas nån vill hänga på!! Beach 2012 :) hehe!

Jag är sugen på att haka på!

Är inne i en period där jag sitter fast, kommer liksom ingen vart. Perfekt med en liten utmaning för kroppen !
    Isac 21/9-05 & Filip 31/8-10
  • jajja81

Nån som minns vilken sida bountyreceptet finns på?!
    Nu "lurar" ni ju mig att baka dom!  

• jajja81
    Hoppet 3 skrev 2012-04-16 18:10:09 följande:
    Jag hoppar oxå på.... vi kan väl köra tills 1 Juli tycker jag.

Jag har invägning på fredag så de blir perfekt att starta då Skrattande 

1 Juli låter bra det!
  • jajja81
    Ninis skrev 2012-04-26 10:34:47 följande:

Utan smak.

Tack!

Precis den jag har hemma, perfekt. Ska testa att göra bounty ikväll.

Hur är det med dig nu? Känner du dig bättre i kroppen?    
  • jajja81

Ang. bountyreceptet. Jag har bara ICAs stevia strö hemma, enligt receptet ska det vara 1 dl sukurin. Kan jag bara byta ut det mot ICAs?

• jajja81

Skulle rulla ihop min smet till bountyn nyss, men inte sjutton gick det! Det gick inte att forma några bollar. All kokos bara föll isär. SUCK!

• jajja81
    Faile skrev 2012-04-26 20:23:34 följande:

För torrt? Lite grädde kanske funkar?

Ja det måste ju ha blivit för torrt fast jag hade i en halv dl extra grädde och en rejäl skvätt kokosmjölk med. Konstigt. Jaja, det ligger på ytterligare en avsvalning nu så får vi se om en stund.
  • jajja81
    solrosen81 skrev 2012-04-26 20:34:55 följande:
    Jag såg kung markattas kokosfett på coop häromdagen men jag kunde se om den var med smak eller inte. Och så var det dyr för att vara så liten.

Idag har jag köpt tidningen mat & hälsa och den kan jag rekommendera. Ska även prenumerera på den från och med nästa nummer. Hoppas på mycket inspiration och bra recept.

Jag tyckte Mat & Hälsa var så där. Blev aningens besviken när jag läste den igår.  Då har expressens lchf-bilagor varit mycket bättre tycker jag!
  • jajja81
    Ninis skrev 2012-04-26 21:01:19 följande:

Jag rekommenderar att använda kokosfett av märket Cocosa och Icas kokos. Jag hade oxå problem när jag gjorde dem första gången, fick inte heller ihop smeten. Bytte då kokosfett och kokos och då gick det utmärkt.

Kokosfettet hade jag Cocosas, den smaklösa varianten. Kokosflingarna hade jag 50/50 Icas och Eldorado. Kan verkligen 100gram kokosflingor ställa till det?!

Då lär jag ju köpa Icas kokos imorrn.! Tur jag ska jobba imorrn. ( Jobbar i den manuella charkdisken i vår Icabutik på orten! Dock är jag mammaledig men hoppar in extra lite då och då. )  
  • jajja81
    Ninis skrev 2012-04-26 21:10:40 följande:

Nä, det låter ju konstigt om hälften av kokosen gör så att det inte går att få till bollar. Men rulla till bollar kunde jag inte, utan man får trycka ihop och forma dem till bollar. Jag hade förresten smeten i frysen en timme i stället för kylen som det står i receptet.

Jag har min smet i frysen med nu, och jag tror att om en liten stund  kommer jag kunna forma den till bollar.
    Den behöver kanske få bli ordenltigt kall och stelna till sig lite innan man formar bollar? För i kylen fungerade det ju inte.  
  • jajja81

Jag har ätit lchf för ca ett år sån, men i höstas så tröttnade jag ur och åt allt. Nu efter jul så skärpte jag till mig och började med lchf igen.
    Magen mår mycket bättre av lchfkost.

Men i lördags fick jag ett hemskt gallstensanfall, var upp på akuten och fick spasmofen + några med mig hem. Låg hela söndagen,måndagen med jätteont i magen. Lika på tisdagen, pang, på em fick jag ett till anfall. På onsdagen var jag först till Vc, men blev skickad till akuten med ett alldeles för högt snabbsänkevärde! Där blev jag inlagd och blev kvar till fredag kväll. Skulle ha blivit opererad men det ko men massa akuta fall ivägen, men står på kö för operation nu. Nu är jag ju orolig att det är lchfkosten som ställt till det för mig.
    Sköterskan som skrev ut mig berättade en massa saker jag skulle undvika för att inte få nya anfall. Då bl.a Gurka,broccoli,grön paprika,kål,äpple,päron och ÄGG!!!

´Vad ska jag nu äta till frukost? Och baka för bröd eller pizzabotten? Allt är det ju ägg i?

Känner mig helvelig hur jag ska äta och bete mig, jag vill ju INTE ha ett nytt anfall tack!

Nån mer här inne som haft gallsten som kan hjälpa mig?        

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**