**Den stora feta LCHF-tråden**

Vilken är den bästa iphoneappen om man vill räkna ut sitt dagliga intag? Jag har vägrat väga, mäta, räkna hitills men nu är jag nyfiken på vad som bromsar min viktnedgång så mycket. Tror det smyger i många kollisar som jag inte tänker på...
Du kan äta turkisk yoghurt till frukost. Det viktiga är ju antal kollisar per dag
Skånetös. 78, då finns det tre för jag är med i en som heter LCHF tips pepp och recept
Ingen som har tips på en bra app till iphone, jag vill kunna räkna ut hur mycket kollisar jag kommer upp i om dagarna...
I dag börjar jag skriva upp allt jag äter för att kunna räkna ut hur många kollisar jag får i mig och jag börjar redan inse att jag får i mig mycket mer än jag trott.
Jag lagade en "pastasås" på 1 paket bacon, 1 burk champinjoner, 2dl cf, lite soya och en halv tub ädelost.
Alla är helt oki enligt "mindre än 5g/100g" metoden men när jag räknar ihop dem blir det ändå väldigt mycket.
Såsen delade jag på två (ska ha andra halvan ikväll till middag)
Till det här kokade jag ca 400g broccoli som också delades i två.
Iaf så blev bara broccolin 10g kollisar (2,5 x 4 )
Och såsen blev 19,5g
Alltså 29,5g (för lunch och middag)
Det är ju ganska mycket över 20 om dagen och då har jag inte ens ätit frukost eller räknat med mjölk i kaffet...
Undrar hur ofta jag lagar mat som jag tror är helt ok men som inte blir det i slutändan...
Jo det är ju lätt att det blir så HokusPokus.
Hur tycker du att portionerna ser ut då? Är de lagom eller är det rimligt att minska dem lite?