• Spana

**Den stora feta LCHF-tråden**

TomMon skrev 2012-06-11 18:43:38 följande:
    Spana: De går utmärkt att ha i kylen 2-3 dagar.

tack!

Det var ett hel***e att steka dom! Det blev ju geggamoja. :) Lyckades tillslut men vet inte hur de är i mitten. Ska bli spännande i morgon bitti! Eller om jag snyltar en redan ikväll! ;)  
  • Spana
    Sasao skrev 2012-06-11 20:11:28 följande:
    Spana, här har du din like! Jag är världens bekvämaste människa och jag har inte lyckats ta mig ut på en promenad sedan jag började med det här för fem veckor sedan. Det verkar gå bra ändå! Förhoppningsvis ska jag lyckas gå en runda den här veckan...

Åh vad skönt att höra!!!

Känns som om jag är den enda som bara sitter på rumpan och äter här ;) Alla verkar så jäkla duktiga!

Men jag ska också försöka.. :)   
  • Spana
    Tessa606 skrev 2012-06-11 20:50:38 följande:
    Jag motionerar inte så mycket heller. Jag har hundar så det blir ju en hel del promenader, men det blev det ju innan jag började med LCHF med, går kanske lite fortare och lite längre nu, känns att det har blivit lättare i o m att kilona försvinner, sen kör jag lite magträning men det är allt

Det är väl jättebra?! :)
  • Spana
    TomMon skrev 2012-06-11 21:04:18 följande:
    Spana: ja, jag tyckte också de var meckiga att göra, har nog bara gjort dem en gång. Min universallösning är turkisk yoghurt och blåbär istället! :)

hm.. Låter ok, men vill ha lite mer tuggmotstånd.. :) Men känns som om din idè är något mer simpelt när man inte orkar stå i köket. Tack för tipset!
  • Spana
    Boost skrev 2012-06-11 21:23:48 följande:

Gör vanliga plättar istället!

hur gör man det då? Har du nåt bra recept? Finnd det på den där bra bloggen? Hon..Åsa eller vad hon nu hette? :)
  • Spana

Förresten alla tjejer o killar.. 

Är det nån som kan tipsa om någon bra LCHF bok??

Nån som läst Katrin Zytomierskas bok exempelvis? 

Nån som har nån bra bok att rekommendera? :)       

• Spana
    Sasao skrev 2012-06-11 21:46:14 följande:
    Gör kesoplättarna ganska små och stek länge på första sidan. Då går det ganska bra att vända dem. Pannkakorna kan också vara lite svårvända!
    okej det ska jag tänka på! Gjorde en sats som skulle bli fyra pättar, men kanske ska göra fler av smeten.. Kändes så.
  • Spana
    huldaskarin skrev 2012-06-11 22:02:07 följande:
    Spana, Sten Sture Skaldemans böcker är bra. Han förklarar tydligt sambanden.
    Åh, har aldrig hört talas om honom. Tackar tackar för tipset!! :)
  • Spana
    huldaskarin skrev 2012-06-11 22:04:35 följande:
    Han är min husgud typ  *s*

hmmm har inte vetat nån om lchf förrens för några veckor sen typ. Ska sätta mig in i det här lite bättre tror jag. :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**