• Spana

**Den stora feta LCHF-tråden**

I helgen ska jag frossa i glass!!!!!!!!!!!

Är så glad min lilla matbutik har fyra olika smaker av lchf-glass!!  

Nu slipper jag försöka mig på att göra egen glass som jag ändå aldrig gjort i mitt liv. 

Jag är lite extra lycklig just nu! <3   

• Spana
    ollebulle86 skrev 2012-06-18 17:52:02 följande:
    Idag ska jag testa att göra pasta. De andra ska ha spagetti och köttfärssås och jag vill oxå ha ju

kan du inte skriva hur det smakade? Är det enkelt att göra?
  • Spana
    ollebulle86 skrev 2012-06-18 18:01:17 följande:
    Spana: det verkar enkelt att göra. Gör efter detta:
    Lchf pasta

4 ägg
    1,25 dl (125 g) färskost som philadelphiaost
    1/2 dl fiberhusk

Sätt ugnen på 150 grader, vispa äggen poröst, tillsätt färskost och fiberhusk och vispa ihop.
    Bred ut smeten tunt på en bakplåtspappersklädd plåt. Lägg ett bakpapper över och börja kavla ut till papperskanterna. Låt papprena vara kvar under gräddningen. Kan med fördel läggas över på två plåtar så blir degen ännu tunnare! (Tack Hanna för tips!) Man kan även bara fördela så tunt man kan med en slickepott.
    Grädda i ca 10 minuter. Låt svalna och ta sedan bort översta pappret och skär sedan tunna strimlor av degen! Jag använde pizzaskärare! (Eller rulla ihop och klipp!)
    Den är sedan klar att användas! Du kan även frysa eller förvara i kylskåp i några dagar och sedan bara värma.

Tack, vad snällt!! Har ju sett recept på det nånstans i tråden tror jag men orkar ju inte bläddra bland alla hundratals sidor :)
    Ser rätt enkelt ut också!! :D 
  • Spana
    Boost skrev 2012-06-18 18:14:52 följande:

Jepps är väldigt enkelt att göra.
    Personligen tycker jag det är väldigt smaskigt tillsammans med någon sås, utan sås så är det ganska så torrt. 

oki, tack tack!! :D
  • Spana
    Kattdamen skrev 2012-06-18 18:04:36 följande:
    Det är gott. Ännu godare med oregano i.
  • Spana
    Postis skrev 2012-06-18 19:59:01 följande:
    Jag blev också lycklig först när jag såg att vår Ica-butik tagit in LCHF-glass men lyckan försvann när jag läste innehållsförteckningen. Knappast en "ren" produkt, det är inget jag ens skulle drömma om att lägga pengar på och stoppa i mig. Kräks

vad innehåller den då? :(
  • Spana
    LokesMammi skrev 2012-06-18 19:17:45 följande:
    finns det lchf glass??????? Skrattande

visste inte heller om glassen. Vi har en liten butik som inte har några speciella "lchf"varor direkt vad jag vet, men såg "alvestaglassen" i frysboxen.

De gör både "vanliga" och en för lchf/gi/diabetiker :D   
  • Spana

hittade frökex på affären idag, så ikväll blir det ost o kex! :D

Kollade på vågen idag.

Startvikt: 85,6

Igår: 81,9 

Blir så glad när jag ser att det händer nåt! Speciellt när jag är rätt osäker ändå på hur man ska äta. Men nåt rätt gör jag ju iaf :)          

• Spana

En trevlig midsommar önskar jag er alla lchf:are!! Hoppas ni klarar av helgen!

Själv vette katten hur det kommer gå då vi är bortbjudna, men ska försöka så gott jag kan! :) 

• Spana
    Boost skrev 2012-06-21 20:09:28 följande:

Tack och tack detsamma!
    Jag smygstartar med en rykande färsk kanelbulle. Ja, jag har ballat ur totalt nu, meeen vänder det om några dar igen är det tänkt :) 

Klart du kommer igen!! Njut du av bullen. Det hade jag gjort! :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**