• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

yena89 skrev 2011-04-25 19:30:41 följande:
    Hahah nej nu förstod ja inte riktigt xD Skäms
    Hon menade nog om du varit 15 och han 25 - då märks det mer.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976

Tittar in en snabbis och har skummat igenom allt ni skrivit under dagen. 

Jag är helt slut efter jobbet idag, så jag säger "hallåja" till er jag känner, "Välkommen" till er nya....

Nu ska jag ta en lååååång varm dusch

KRAM på er, ni är bäst! 

• Linda1976

"Varning" för Eriks bea-såser. Den vanliga innehåller 0,5 men chilivarianten 2,5. De hade 2 för 35 på Maxi så jag tog en av varje, och läste bara av en slump!

• Linda1976
    Segelvind skrev 2011-04-26 22:18:06 följande:
    Oj, tack för den varningen!

Får man fråga (jag är lite mängdfixerad) hur mycket beasås ni brukar ta? Jag försöker få lite koll på mängden mat jag ska äta....Lär väl fatta med tiden och matdagboken....
    2 rågade matskedar brukar jag ta. Är det helg och hemgjord bea blir det mer. Då BARA köt&bea (oftast oxfilé)
  • Linda1976
    Clanica skrev 2011-04-26 22:32:27 följande:
    Nej 22 är väl bra tror jag.. Runt 20 ska man väl ligga så jo det är nog ganska bra helt enkelt

Jag tar nog ett par tre matskedar beasås eller aioli eller mer beroende på vad jag äter... Köper endast färdig har aldrig provat att göra egen..*lat*
    Gör egen - det är gudomligt!!

När jag inte orkar, piffar jag till Eriks bea med lite mer dragon och vitvinsvinäger. 
  • Linda1976
    Nallebjörnis skrev 2011-04-27 18:30:17 följande:
    Tjejer hur mycket pengar gör ni av på mat varje månad. Har ni nån koll alls?*nyf*
    Vi lägger ca 7000:- på Ica Maxi varje månad - men då är det inkl toapapper, Torky, tvättmedel, en och annan MaxFactor-sminkgrej, kanske nån leksak till Alice osv... Men säg att 6000:- är mat, resten är "annat".

Jag har försökt läsa ikapp allt ni skrivit idag, shitpåmfritt.

Idag har jag skött mig ypperligt:

Kl 7.30: äggmjölkschoklad
    Kl 11: en liten bit frökex m gräddost (typ 7x7 cm - så en verkligt liten bit)
    kl 14.15: spättafilé m blomkålsmos och hemgjord remoläääääde
    Kl 20: vettefan!  
  • Linda1976
    Maddisen80 skrev 2011-04-27 22:02:13 följande:
    Det blev inte hamburgare de blev kassler  istället med vitlöksås
    Kollar du carbsinnehållet på kasslern? Många innehåller väldigt mycket tillsatser i form av druvsocker.
  • Linda1976
    Denebola skrev 2011-04-27 22:27:24 följande:
    Har bara kommit till tonfisksalladen, men jag förstår inte att man rekommenderar tonfisk i olja när man samtidigt ska undvika solrosolja. Alla tonfiskburkar jag kollat på så har det varit solrosolja i. Dessutom tycker jag att den tonfisken inte är lika god. Eller är det något dåligt med vattenfisken som jag inte vet?
    Håller med dig - det reagerade jag på också! SSS brukar ju ha ok "mat-åsikter" annars. Nej, det är väl bara att tillsätta en slurk olivolja istället, den i vatten ÄR godare!
  • Linda1976
    Gringa skrev 2011-04-28 00:02:35 följande:
    Varför ska man undvika solrosolja? Obestämd Själv använder jag endast olivolja, men här i Brasilien så lagas all mat generellt med just solrosolja.
    Mycket omega6 som är inflammatoriskt. (väl? det är tidigt på morgonen ) Patetiskt att Estrella (eller om det är OLW) marknadsför sig med solrosolja
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**