**Den stora feta LCHF-tråden**
Jag hade lite sukrin i oxå för att det skulle bli lite sötare, men antagligen inte tillräckligt.
Det gick ner i alla fall, och nu är jag mätt
Jag hade lite sukrin i oxå för att det skulle bli lite sötare, men antagligen inte tillräckligt.
Det gick ner i alla fall, och nu är jag mätt
Jag mixade äggmjölken. Konsistensen var det inte fel på, men smaken. Tror det var för mycket kakao och för lite sukrin
Idag blir det nog till att köpa hem ölkorv så man har nått att snaska på ikväll.
Nån med nått bra tips annars på vad man kan ha som snacks när man kör fakir?
Tessa606: vad ska det vara för restaurang/fik?
Jag gillar elllyse (stavning?) de har fondue och en väldigt god salladsbuffe
Idag blev det färsbiffar med egengjord majo till och lite cola zero. Har tidigare druckit cola zero dagligen men kommer hålla det till helgerna nu.
Har aldrig saknat grönsaker som jag gör nu på fakir
Jag drack oxå rätt mycket innan, dagligen, men nu dricker jag vatten istället till vardags.
Ninis: Gud vad gott det lät!
1,3 kg ner semi torsdags, jag älskar fakir
ellen2008: de varböld svettigt ungefär såhär:
Bacon och äggröra till frukost, oftast meden klick majo till.
Två kokta ägg med majo till lunch.
Middag har blivit det köttet resten av familjen ätit med lite majo till.
Så mycket ägg och majo, nån morgon har jag bara ätit ägg och bacon utan majonäs men då har jag varit hungrig snabbt igen. Så därför har jag lagt till lite majo till det mesta, för att hållande mätt längre.
ellen2008: ost ska man inte äta på fakir. Det som är "tillåtet" är ägg, kött, fisk, kyckling, smör och olja. Sen kan man ju göra som man vill. Tanken med fakir är ju att få ner kolhydraterna ännu mer.
Jag kan säga att jag saknar kokt broccoli jäkligt mycket nu