Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Carolinalovetobias skrev 2012-04-10 16:20:30 följande:
    Nån som vet Hur lång tid tAr de för kroppen att komma in i fettdrift?
    Ett par dagar brukar det ta för mig när jag gjort avsteg. Fast då har jag aldrig gjort några större avsteg utan kanske ätit  lite för mycket mörk choklad bara.

Det här med warrior går ju kanoooooooon!!! Ser fram emot att åka hem o frossa i pizza ikväll!  
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-10 16:27:51 följande:
    Har du bara käkat två ägg och kokosfett i dag? Och inget mer?

Jag sitter och käkar lite nötter, är som vanligt sugen på saker vid den här tiden.  
    Japp! Och då har jag varit på gymmet också. Visst, magen känns lite tom men det är ingen större fara. Så här skulle jag lätt kunna leva. Visst, det lär väl bli avsteg på helgen och ibland på vardagar. Är det leverantörslunch så är det och då får man väl haka på.

Dagen so far: 30g fett, 16g protein, 0 g kolisar, 336 kcal. I och med att jag var i hyfsad ketos redan i morse borde jag vara i superketos nu!!!!  
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-10 16:42:47 följande:
    www.alltforforaldrar.se/56kilo/periodisk-fast.../

Även Åse kör periodisk fasta.

Jag kan inte bestämma mig om jag ska köra Warrior diet eller 16/8-fastan.

Om man kör 16/8-fastan måste jag nog göra avsteg på lördagar för då kör jag Bodypump kl 9 och Sh´bam kl 10. Tränar i 1 timme och 45 minuter. Jag tror inte jag skulle fixa det utan att äta någonting alls innan. Enda dagen i veckan då jag tränar på morgonen. 

På tisdagar kör jag spinning kl 11:30-12:15. Tror ni man klarar att köra spinningen utan att käka något? Jag gjorde ju iofs det förra veckan när jag körde Jonas fasta.

Martina76,
    Hur länge ska du köra Warrior diet? Under en begränsad period eller alltid?               
    Jag tänker köra tillsvidare. Det lär väl inte bli 100% av dagarna för då blir man ju helt asocial,  men iaf 6 dagar i veckan. I och med att man inte fastar känns det lättare att genomföra. När jag är på jobbet har jag inga problem att låta bli att äta. På gymmet blir jag f-n stark som en oxe!!! Igår körde jag 45 min på gymmet och sen en intensivspinning på det och det gick hur bra som helst!! I förrgår var jag ute och sprang en mil med bara ett ägg i magen.

Att äta stup i kvarten verkar iaf enligt min egen erfarenhet så här långt överskattat - även i samband med träning.

Ponera att du väger 60 kg och har 25% fett, dvs 15 kg fett. Ett kg fettvävnad innehåller ca 8.000 kcal energi. Mao har denna person 120.000 kcal på lager!!!!
  • Martina 76

Fast det här inlägget är nyare och här skriver han att han äter LCHF och har slutat med frukt och proteintillskott.

http://www.tommyblom.com/gardagens-traning-warrior-diet-och-lchf/

"För att kalla det något så äter jag Warrior Diet/LCHF (har även tagit bort frukt för att undvika sockret), helt utan kosttillskott i form av proteinpulver eller andra artificiella tillsatser. Jag försöker äta så naturligt och ekologiskt det går, handlar endast ekologiska varor, ju närmare naturen desto bättre för att spara tarmfloran=immunförsvaret. Hittills är det en suverän kombination. "

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-10 16:56:15 följande:
    Herregud, vilket stort huvudmål han käkar Tommy! 800 gram köttfärs!!!  
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-10 17:07:58 följande:
    Nu har jag bestämt mig. Jag testar Warrior diet veckan ut, med undantag på lördag.

I morgon tar jag med mig följande till jobbet: En påse osaltade blandade nötter (cashwew, para, hassel och mandel) samt två kokta ägg och lite ost. Börjar morgonen med en kopp te med kokosfett hemma. Sen käkar jag ett ägg vid 9-tiden när vi fikar, ett ägg och lite ost vid lunchtid och kanske lite nötter på eftermiddagen om jag är hungrig/sugen. Och kokosfetti teet. Vad tror du om det Martina76?  
    Det låter kanon!!! Jag har fortf inte ätit sånär som på en kaffe med grädde hemma hos exet. Förvånandsvärt vad lätt det går!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-10 18:07:53 följande:
    Och jag åt kyckling i krämig rödpestosås och gräddstuvad vitkål. Mumma!
    Och jag ska äta pizza med oxfilé och bea! Mums!!!
  • Martina 76
    korin skrev 2012-04-10 18:42:45 följande:
    Ni som äter kokosfett i kaffe osv. är det bättre än grädde i kaffet?
    läser att dom flesta här har kokosfett.
    Jag gillar inte kokosfett. Har jag möjlighet kör jag på äggmjölk, annars grädde o i nödfall mjölk. 
  • Martina 76
    Glass skrev 2012-04-10 19:05:40 följande:
    Jag har laddat ner shapeup nu och skrivit in vad jag har ätit idag. Höftade lite, för jag har ju inte stenkoll, men jag har ätit ca 700 kcal idag varav 22gram kolhydrater.  
    Jag inser att jag nog äter alldeles för lite, jag får nog öka på något.

Jag ska köra rätt hårt en månad framåt. Ska träna 1-2 gånger per dag, fast inte så tungt. Vill bara förbränna en jäkla massa fett, men om jag äter så här lite så är jag rädd att jag inte går ner pga det.

Era tankar? 
    Även om du vill bränna fett så är det alltid bättre att köra hårt och tungt. Kör hellre ett långt pass är 2 kortare.

Andelen kolisar du äter är ganska stor ändå. Är mer fett. 

Det är mina spontana tankar.  
  • Martina 76
    TomMon skrev 2012-04-10 19:18:41 följande:
    Hmm, jobbar i skolans värld och imorgon äter de chili con carne. Kan jag äta det eller ska jag ta annat med mig?
    Ta annat med dig. Annars lär du få en fin gasutveckling!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**