Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-04-09 19:36:24 följande:
    Haha, jag då känner man sig nöjd om männen måste plocka av vikter

På mitt gym kör de en "challange-week" denna vecka. De har valt ut 1-2 pass per dag där man tävlar om vem som är bäst på det passet. T ex på Bodypump har de en instruktör som leder passet och en som går runt och kollar vem som kör tungst under passet. Killar tävlar mot killar och tjejer mot tjejer. Jag ska vara med på challange-spinningen på fredag och siktar på att vinna  Vet dock inte hur de kommer mäta, men jag antar att man kör med puls-klocka. Vet inte vad vinsten är i år, men förra året vann min granne Bodypumpen och vann två PT-pass    
    Mitt personliga rekord är 194 i puls på ett pulsspinning-pass. Satan i gatan!!!

Med tanke på att du inte är ett carb-miffo så vinner du säkert lätt!  
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-09 20:47:00 följande:
    Oj, har du kört BP i 10 år?! Får man fråga vilka vikter du kör med på t ex triceps och biceps?
    När kom BP? Så länge har jag kört! 10 år räcker nog inte!
  • Martina 76
    Bellisen skrev 2012-04-09 20:50:12 följande:
    Jag har undrat en sak om maxpulsen, så jag passar på att fråga dig för du verkar ju veta en del! :) Jag har väldigt hög maxpuls och när jag tränar så får jag väldigt lätt väldigt hög puls. Gör det någonting? Eller vad betyder det? Jag har väldigt hög puls även när jag inte är supertrött, och om jag t ex kör uppvärmning på en crosstrainer och inte alls är speciellt trött så kan jag lätt komma upp i en puls på 180. För det är väl ganska högt? Eller är det något jag bara fått för mig? :P

Jag ska kolla in din blogg nu! :)
    Maxpulsen är individuell. En tumregel är att man har 220 minus ålder i maxpuls. Men det är som sagt bara en tumregel. Jag är 36 år och har ca 210 i maxpuls. Jag kan vara ute och jogga i en timme med upp emot 175-180 i puls och tycker inte ens att det är särskilt ansträngande. 

Ännu en tumregel är att man när man kör spinning inte kommer upp i mer än ca 92% av max. Detta då du inte använder alla muskelgrupper.

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-10 06:28:45 följande:
    Vad kör du med för vikter då? Är lite nyfiken bara. Jag har ju kört BP i ett halvår och undrar hur mycket man kan lägga på när man kört några år. Man måste ju liksom komma till en gräns, för man orkar ju inte lägga på hur mycket som helst eller?
    Nu kör jag BP på Friskis och det är ju inte det "riktiga" BP och nackdelen är att alla instruktörer har sina egna program. Mao går det inte att maxa vikterna för man vet aldrig riktigt vilka övningar de kommer att göra eller hur länge varje övning håller på. Så jag kör BP som ett komplement till gymmet för att få lite konditionsträning för musklerna. Men i ärlighetens namn blir det mer och mer gym och mindre och mindre BP. Älskar att gå på gymmet nuförtiden!!!! Idag blir det ett lunchpass!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-09 19:45:11 följande:
    Martina76,
    Har du börjat med Warrior diet i dag? Vad har du ätit i dag på dagen? 
    Jag har kört Warrior diet sen i lördags. Egentligen utan att tänka så mycket på det... Upplägget passar mig utmärkt! Idag har jag med mig lite äggmjölk till kaffet och 2 kokta ägg till jobbet. Det ska räcka till kvällen. Då blir det LCHF-pizza igen!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-10 06:42:19 följande:
    Ok, kanske jag hoppar på det i morgon oxå då Tar med lite mandlar, ost och ägg till jobbet.
    Det känns nice att få äta mycket och gott på kvällen istället för att sitta och stålsätta sig med en kopp te för att inte småäta.
  • Martina 76
    Carolinalovetobias skrev 2012-04-10 07:32:17 följande:
    Men om man kör warrior diet å tränar på förmiddag ska man bara fylla på med ngt lätt efter?
    Killen i bloggen verkar vara rätt biffig med stor muskelmassa så han har säkert ganska stort behov.

Man får väl känna efter och se vad som funkar för en själv. Jag har med mig 2 kokta ägg som jag tänkte äta efter lunchens styrketräning. Jag har också tagit med en burk kokosfett till jobbet som jag kan äta ur om jag blir hungrig. Tanken är ju inte att man ska gå och vara jättehungrig hela tiden. Jag tar också äggmjölk i kaffet så där har jag också en fett- och proteinkälla. 
  • Martina 76
    Carolinalovetobias skrev 2012-04-10 08:15:06 följande:
    Ok. Ja man blir ju lite förvirrad bland alla fastemetoder ;)
    Fast warrior diet är ingen egentlig fastemetod. Man äter ju över hela dagen även om det är mycket sparsamt (2-300 kcal) under dagen. 
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-10 09:51:44 följande:
    Hur vet man hur mycket 300 kcal är? Jag är jättedålig på att räkna vad mat innehåller. Om man äter tex 2 ägg, 1 näve mandlar, två ost- och skinkskivor med en klick bregott och 1 dl rysk yoghurt med 10 hallon. Hur många kcal kommer man upp i då?
    Jag räknar egentligen inte. Jag äter ett par ägg, några koppar kaffe med äggmjölk och några slevar kokosfett under dagen. Det borde inte blir mer än någonstans i häraden 300 kcal.

Och det finns ju inte en chans att jag får i mig mer än 7-800 kcal till middag så totalintaget för dagen är ganska lågt.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**