**Den stora feta LCHF-tråden**
För övrigt, ni som har svårt att bli av med de sista kilona. Testa 5:2 tänket. Har sedan förra måndagen gått ner 1.9 kg och är nere på 57 kilo. Det har jag inte vägt sedan hösten 2009.
vad är 5:2 tänket ? :)
Ge mig styrka, jag har bestämt mig för att äntligen ta tag i träning. Ska köpa gymkort idag, får fan ångest bara av tanken på att gå dit
Kattpappa: jag vill och vet att jag kommer tycka att de är kul när jag väl kommer igång. Just ångesten att ta sig dit första gångerna är skitjobbig :/
Har gått och styrketränat på samma ställe för ett par år sedan , men nu har de byggt om stället och lite sånt .
Jaja, jag ska sätta ångesten åt sidan och följa med min pojkvän dit efter lunch :)
Tjejhalmstad: om du vill äta lchf för att må bra så ät så mycket som du vill av de som är tillåtet. Om du ändå går ner i vikt så kan du lägga till rotfrukter och andra nyttiga långsamma kolhydrater
Ursäkta min fråga som är väldigt OT
Men ni som haft tidigt missfall, hur länge efter kände ni er gravida ?
Nu har de gått 3 veckor sedan jag fick mitt missfall och känner mig fortfarande gravid :/
Skitjobbigt
Rödnos och missnora : jag gjorde ett vul några dagar efter missfallet och då såg allt bra ut enligt läkaren. Gjorde även ett gravtest då som visade negativt. Så mitt hcg borde ju ha sjunkit. Jag har haft migrän minst en gång per vecka och känt mig otroligt trött och yr och kissnödig. Exakt så som jag har mått i mina andra graviditeten.
Tack för svar. Jag kanske borde göra ett test bara för att se vad de visar..
Dotson: jag räknar aldrig heller grönsaker. Tänk på att 100 gram sallad är ganska mycket sallad eftersom de väger så lite..
Jag har även upptäckt att ju mindre mejeri jag äter desto fler kolhydrater kan jag äta utan att vikten påverkas
Snorpi: lchf är inte bantningsdiet, det är en livsstil som man kan använda i viktminskningssyfte, men äter man normal lchf så är de viktstabiliserande, dvs en del kommer att gå upp i vikt och del går ner i vikt beroende på hur ens förutsättningar och vad "kroppen" vill väga
Har slarvat mycket på senaste tiden och haft svårt med min motivation.
Men i måndags så startade jag om. Efter 3 dagar var jag i ketos och de känns underbart !
Jag mår så bra igen :)
Standby: när man väl är inne i det rätta tänket och motivationen är på topp då undrar man varför man någonsin vill fuska. Man mår ju så fruktansvärt bra utan alla onödiga kolhydrater :)