Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Carolinalovetobias skrev 2012-04-11 07:58:54 följande:
    Nån som har köpt expressens lchfs bilaga?
    Ser ut å va mkt goda recept =)
    Japp! Har dock inte hunnit läsa den än. 
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-11 08:20:16 följande:
    Du ska alltså käka efter att du tränat?
    Japp! Mat på kvällen blir det.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-11 08:22:31 följande:
    Härligt med en deffad mage! Har du inget skinn eller valk alls när du sitter ner?
    Jag har inget löst skinn alls. Det syns faktiskt inte ett spår efter att jag har varit gravid. En liten, liten fettbula under naveln har jag dock kvar när jag sitter. Lite mjukt vid byxlinningen också, men i den här takten är det också snart borta. Magen i övrigt är verkligen hård. När jag står framför spegeln och spänner magen så ser jag verkligen muskulaturen under skinnet!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-11 08:26:54 följande:
    Martina76,
    Hur gör du, äter du bara när du känner hunger eller tar du en bit ost eller lite nötter om du känner dig sugen? Och fyller du på med lite extra protein innan du tränar? Eller bara efter träning?  
    Jag har med mig 2 ägg, äggmjöl i kylskåpet till kaffe (blir väl ca 50ml på en dag skulle jag tippa) och sen en burk kokosfett på kontoret om jag blir hungrig. Jag känner att magen är tom men jag känner mig ändå inte särskilt hungrig. Jag blir aldrig matsugen på jobbet utan det är mest när jag är hemma och har kylskåpet till hands.

Inget extra protein innan träningen. Känner inget behov av det. Jag äter när jag kommer hem efter träningen. 
  • Martina 76
    Carolinalovetobias skrev 2012-04-11 08:59:28 följande:
    Vart köper man pofiber? Glutenhyllorna?
    Japp!
  • Martina 76
    stjierna skrev 2012-04-11 09:25:36 följande:
    Jag vill bara säga ett STORT TACK till Ellaria som la upp bilderna på sig! Det fick mig att minnas att jag hade en blogg när jag började gå ner i vikt, och vägde in på 104 kg. Jag hittade bloggen OCH bilderna på mig då (+ målviktsbilden på mig!)!! JESUS! Nu vet jag varför jag behöver ner i vikt, och det gav mig en nytändning, PRECIS just nu när jag behövde det som mest!!

104 kg:

70 kg - målvikten: 

Nu, 90 kg, tagna idag (jag har ingen helkroppsspegel längre, och dessa är lite fusk iomed att jag har kläder på mig):

Nu är jag PEPP, PEPP, PEPP!

Heja heja!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-11 09:40:32 följande:
    Martina76,
    Vill se en bild på dina magmuskler  
    Ska fixa ikväll.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-11 11:38:28 följande:

Martina76,
     Jag har lunch om 20 min, men är fortfarande inte hungrig. Hur gör du, käkar du ditt ägg/ost på din lunch även om du inte är hungrig? Eller käkar du bara när du känner hunger?

Idag käkade jag mina 2 ägg på lunchen. Igår åt jag ingen "måltid" utan ut utspritt under dagen när jag blev hungrig. Jag äter bara när jag känner hunger.

Fick några kommentarer och de tycker nog att jag är helt galen!

- "Tänk om det är farligt".
    Jag: "Exakt vad är det värsta som kan hända? Att det kurrar i magen?" 
    - "Du kanske blir matt och hungrig.
    Jag: "Men i såna fall så äter jag väl! Jag tror det är mycket mer ohälsosamt att äta och vara mätt hela tiden än att svälta sig lite i perioder".
    - Jaha. Jag skulle aldrig klara det. Det skulle bli så enformigt.

Suck! Folk är så imbecilla och trångsynta!!!!! 
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-11 12:34:29 följande:
    Jag var fortfarande inte hungrig när min lunch började kl 12, så jag drog till Åhléns och shoppade ny bikini Hittade en, men måste köpa en eller två till. Resan närmar sig

Väntar med att käka tills jag är hungrig.  
    Bild på bikinin? Blev det nåt snyggt? Måste själv köpa lite nytt och behöver inspiration.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**