Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-04-11 17:15:20 följande:
    Nu menade jag att få i sig protein snabbt, alltså inom en halvtimme efter avslutat pass
    Micra pizza???? Min pizza består mest av ost o kött - massor med härliga proteiner!
  • Martina 76
    mammelie1891 skrev 2012-04-11 18:31:55 följande:
    Jag skulle verkligen kunna leva på ägg, bacon och kokt broccoli med smör på... är det dåligt att äta det väldigt ofta?
    Bacon är väl ingen hälsokur vad jag har förstått. Men ägg, broccoli och smör är det bara att frossa!!!
  • Martina 76

Idag var jag yr i mössan på Body pumpen. Jag har rätt lågt blodtryck i vanliga fall och idag verkade det som att det droppat mer än vanligt. Jag hade diskobelysning i skallen till och från. Återstår att se om det är övergående...

Känner mig rätt sliten i kroppen efter att ha tränat hårt 5 dagar i rad så i morgon får det räcka med en 4 km promenad på lunchen. 

• Martina 76

Ser ni bakgrunden på den nedre bilden. På tvättställningen ligger min toalettlektyr - expressens LCHF-bilaga!

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-11 19:58:47 följande:
    Wow, en sån mage skulle jag oxå vilja ha! Men tyvärr kan jag aldrig få det p g a att mitt skinn runt naveln är förstört (bristningar och rynkig hud) efter graviditeterna.
    Å andra sidan har jag en cellulitgropig rumpa istället - man kan inte få allt här i världen!
  • Martina 76
    sara1981 skrev 2012-04-11 20:09:56 följande:
    Hur länge kan man ha äggmjölken i kylen?
    Tills den luktar snusk! När äggmjölken är gammal råder ingen tvekan!!! Någon vecka brukar gå.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-11 20:25:19 följande:
    Och då håller man sig säker mättare oxå om man kör Warrior Diet Tommy tar ju oxå proteinpulver på morgonen.
    Fast det var ju hans tidigare inlägg. Som jag läste det kör han LCHF nu utan pulver.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-11 20:26:27 följande:
    Du kanske behöver lite extra protein någon timme innan träning?
    Kanske... Eller så är min kropp bara i chock över att jag lagt om maten så drastiskt. Jag ska avvakta och se. Annars får det bli ett par ägg eller så innan träningen.
  • Martina 76
    stjierna skrev 2012-04-11 20:31:45 följande:
    Min mamma (som bekymrar sig för allt ;)) undrar hur man får i sig c-vitamin på daglig basis när man äter LCHF o inte "får" äta frukt? Någon som har ett bra svar?? ;)
    Grönsaker. Broccoli innehåller mer c-vitamin än apelsin.
  • Martina 76
    stjierna skrev 2012-04-11 20:43:08 följande:
    Har för övrigt precis intervallat 4 km, och med tanke på att senaste träningspasset var i december 2010 (...) så JÄVLAR vad jag orkade mycket! Hade tokmycket energi o det känns som att jag hade kunnat löpa lika långt till utan minsta problem! Överraskande! :)
    Heja heja!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**