Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-04-11 12:54:06 följande:
    Ja, om inte annat blir man fet av käka hela tiden, kunde du ha svarat

Själv har jag inte behövt förklara mig för någon än. Gick ju ut och shoppade på lunchen  Skrev på Facebook i morse att jag testar Warrior Diet denna vecka och folk undrade vad det var. Länkade till Martina och Tommy. Sen har inget frågat något mer   
    Jag brukar länka rätt mycket på fb, men det är ingen som kommenterar längre. De tycker nog att jag är ganska tjatig!
  • Martina 76
    Carolinalovetobias skrev 2012-04-11 13:09:03 följande:
    Gör ni hamb. På nötfärs eller blandfärs för att få upp fetthalten?
    Blandfärs. Brukar köpa det fetaste jag hittar, gärna 70/30.

Vanlig amerikansk dressing är det inte så mycket kolisar i. 5g/100g. 
  • Martina 76
    mammelie1891 skrev 2012-04-11 14:31:23 följande:
    Min chef kom med tusen frågor till mig idag, han o hans fru hade börjat med lchf i måndags. Men jag fick honom inte att fatta att FETTET ÄR VIKTIGT!! Fan ska jag behöva skriva det på en planka o slå in det i huvudet på han?? Han är livrädd för att bli fet av fettet...
    *suck*
    + att hans fru sagt att han får verkligen inte äta efter kl 18 på kvällen..
    Säg att det är lika dumt att tro att man blir fet av fett som att man blir grön av grönsaker!
  • Martina 76
    sara1981 skrev 2012-04-11 15:38:51 följande:
    Hmm, fick precis argumenterat för mig att socker är livsnödvändigt. Vet dock fortfarande inte varför eller på vilket sätt ...
    Oj!! Och jag som knappt har ätit socker sen januari 2011. Jag är säkert döende!!!!
  • Martina 76

Man måste ju vara ett riktigt ärke-pucko som inte äter socker!!!

Dagen so far: 2-3 msk kokosfett, ca 1 dl äggmjölk, 2 kokta ägg. Magen känns tom men samtidigt känns det som att kroppen är på högförbränning. Ska snart åka på intervall body pump, sen ska jag hem och götta mig med LCHF-pizza!  

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-11 16:51:47 följande:
    Pizza hela veckan eller?

Kommer man inte upp långt över 300 kcal om man käkar 3 msk kokosfett??? Visst var det väl någon som skrev att 1 tsk innehåller 115 kcal?  
    Sorry...2-3 tsk kokosfett är det ju såklart! 

Med tanke på att jag gjort en helt plåt med pizza så blir det nog pizza ett par dagar till - gott!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-11 16:55:12 följande:
    I dag på apoteket stod jag och kollade på Proteinpulver som hette något med Maxi. En rosa ganska liten burk med smak av jordgubb/hallon. Någon som testat den? Det var 11 g kolhydrater/100 gram (3 g/30 gram).
    Jag tror det är bättre att äta riktig mat än pulver. Det enda pulver jag har testat är Kasein-pulver, men det smakade helt fruktansvärt så det gick inte att hålla på med!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-11 17:00:24 följande:
    Jo, det är klart att det är bättre med mat, men ibland kan det vara skönt att byta ut de där äggen/osten/skinkan efter träningen mot något annat.
    Pizza?!?!?!?
  • Martina 76

Magbilder på begäran. Men i ärlighetens namn ser musklerna mer definierade ut i verkligheten. Det är ju jättesvårt att fota i en spegel - världens reflexer!!!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**