Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

RebornEve skrev 2012-04-12 22:02:57 följande:
    Fan så trött jag blir på mig själv. Är helt ur form i psyket och de är ju kanske inte så konstigt, men jag önskar att jag orkade bry mig mer. Startade med lchf igen och de gick bra, men idag planerade vi begravningen och de blev bara för mycket :(
    Jag har inte orkat laga mat och inte orkat ens tänka på mat överhuvudtaget.
    Men herregud ställ inte orimliga krav på dig själv!!!! Ta en sak i sänder. Orkar du inte hålla fokus på maten så får du väl ta det senare när du är i balans igen. 
  • Martina 76
    RebornEve skrev 2012-04-12 22:09:08 följande:
    Martina: jag vet och förstår vad du menar.
    Men jag är en sån person som vill ha kontroll på allt och nu känner jag mig maktlös. Jag vill äta rätt och på de sätt som jag mår bra av , men sen blir de snedsteg och då blir jag besviken på mig själv.
    Jag blir så ledsen och frustrerad
    Så utöver att du är ledsen och sörjer så är du också missnöjd med dig själv och blir ledsen och frustrerad över det. Det låter väldigt destruktivt. Antingen tar du ett aktivt beslut att ta ett break i LCHF, eller att iaf tillåta dig själv att göra avsteg tills du känner att du är i balans igen eller så får du helt enkelt inte göra avsteg! Då blir du ju ledsen och missnöjd. Jag skulle nog rekommendera det förstnämnda.
  • Martina 76
    RebornEve skrev 2012-04-12 22:19:43 följande:
    Martina: det du skriver är helt rätt , bara de att de är svårt för mig att bestämma mig..
    Tack för råd ! :)
    Livet är långt - vad gör det om du "syndar" lite en period? Kom igen och var lite snäll mot dig själv nu. Ta tag i det hela igen när begravning och allt är över.
  • Martina 76
    stjierna skrev 2012-04-12 22:22:26 följande:
    Jag tog en godisbit o sen en REJÄL tallrik yoghurt o lchf-hallonsylt. Jag tänkte att det är bättre o komma upp i 30 gr kh idag än typ 300 som chipsen hade gett.. Nu ska jag i säng ;) bättre dag i morgon!
    Bra!
  • Martina 76
    EEE skrev 2012-04-12 22:45:35 följande:
    Oj så mycket det skrivs här i tråden. Tar en stund att läsa igenom alla inlägg.

Har kört 16/8 nu i 3 dagar och det har inte varit några problem för mig. Det enda jag inte fått till än är träningen. Jag och barnen har drabbats av en riktigt envis förkylning som framförallt satt sig i halsen. Kanske kan räkna nätternas konstanta hostattacker som träning.Flört  Var och tittade på en begagnad crosstrainer idag men den verkade kass, mejlade på yttligare en som verkar vara bättre så jag hoppas den finns kvar! Så fort jag är frisk ska det tränas eller i "värsta fall" promeneras.

RebornEve : Beklagar sorgen! Tycker du ska följa Martinas råd och avstå från lchf tills du känner dig stark nog att hålla igång med det. 

Du ska definitivt köpa en med magnetmotstånd - annars kommer du att ångra dig.
  • Martina 76
    EEE skrev 2012-04-12 23:04:18 följande:
    Tror det också! Den jag skicka iväg ett mejl på är en med magnetmotstånd! När jag väl kommer igång med träning så vill jag inte lägga av pga dålig utrustning!
    Länka gärna om du vill ha en second opinion. Jag har ägt 2 crosstrainers varav den enda var super och den andra var kass!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-13 06:00:51 följande:
    900 g kvar till målvikt Har alltså gått ner 800 g på ett dygn Det måste ha varit spinningen som bidrog.

Mådde riktigt dåligt igår kväll och trodde att jag skulle få en stroke! På allvar alltså. Jag har haft problem med domningar i högerarmen någon vecka. Har ju varit hos både naprapat och kiropraktor för låsningar i nacke, rygg och bäcken och det kommer ju nervtrådar både från nacke och bröstrygg som går ut i armen.

Vart tvungen att googla symptom och jag hade två, tre st av symtpomen, dvs yrsel, domning i arm och synrubbning. Gjorde testet att hålla ut armarna i 10 sekunder och det funkade, samma sak att le, funkade oxå att böja ner hakan mot bröstet.

Tror nog att jag hade lågt blodsocker p g a för litet matintag. Som sagt, blev riktigt rädd och vågar inte köra spinning igen när jag inte käkat ordentligt.
    Nämen usch vad obehagligt!!!!! Mår du bra nu iaf?

Härligt - din toksvettning bet lite på vikten iaf. Själv står jag i stort sett stilla, men magen har blivit plattare och rumpan mindre. Snart kommer jag i mina minsta byxor som är min målsättning trots att jag väger 7-8 kg mer än jag gjorde när jag köpte dem. Skumt.... Måste ha med muskelmassa att göra, men jag tycker att jag borde tappat några kg för att få bort dessa cm.
  • Martina 76
    standby skrev 2012-04-13 06:51:21 följande:
    Någon som kan hjälpa mig förstå hur jag kan ha gått upp 1,3 kg (!!!) på tre dagar trots att jag inte gjort några avsteg?
    Har även tränat som vanligt...
    Brukar alltid gå ner, har ej nått målvikt ännu. :(
    Kroppen är lite knasig ibland. Hormoner, sömn, vätska, inte gått på toaletten som du ska?
  • Martina 76
    RebornEve skrev 2012-04-13 07:10:51 följande:
    Martina: jag anser att livet är kort, men jag förstår ändå vad du menar. Vilken annan period i livet hade det varit mer ok att skippa lchf och sen ta mig i kragen efter begravningen...
    men jag ska operera mig om ca 3 veckor och de vore ju bra om jag håller vikten jag är på nu eftersom jag ska göra en bukplastik. De bästa vore att gå ner lite i vikt men de har jag insett att jag inte kommer lyckas med.Begravningen är ett par dagar innan min operation.
    Men då har du ju bestämt dig. Då är det bara att stålsätta sig och fokusera! Inga "synder", inga avsteg utan full fokus på din bukplastik! Du kan väl köpa hem lite LCHF-gott som glass, nötter, ostar så att du håller dig inom ramarna?
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-13 07:56:58 följande:
    Nej, kan inte påstå att jag mår bra. Känner mig fortfarande yr, domningen i armen är kvar och känner mig allmänt konstig i kroppen. Borde man ringa VC och kolla upp det kanske?

Någon som är sjuksyrra här i tråden?
    Skadar väl aldrig att ringa. Tänk om du inte ringer och så är det något med hjärtat. Ring nu!!!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**