Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nu ska jag åka hem till mina föräldrar och toksvulla! Är riktigt hungrig!

• Martina 76
    stjierna skrev 2012-04-12 16:38:54 följande:
    Vad ska ni äta ikväll, alla?
    Fisksoppa blev det hos föräldrarna - gott!

De har kört LCHF i ett år nu och går inte ner i vikt längre. Jag har bett mamma skriva upp vad de äter fre-tis så ska jag lägga in det här och be er om råd. Jag vill att iaf pappa tappar 10-15 kg till. 
  • Martina 76

Idag har jag verkligen ansträngt mig för att mosa i mig mat på kvällen. Har varit yrslig och frusen och inser att jag antagligen inte får i mig tillräckligt mycket energi. Så - massor med mat blev det!!!

Dagen: 40 g fett, 23 g protein, 0 g kolhydrater, 445 kcal
    Kvällen:  114 g fett, 59 g protein, 16 g kolhydrater (från grädde o cf), 1321 kcal

Känns som en optimal dag rent matmässigt!  

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-12 19:59:45 följande:
    Vad har du ätit under dagen när du käkat 0 kolhydrater?
    Ägg, äggmjölk o kokosolja.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-12 19:57:39 följande:
    Herregud, jag fixar inte att köra spinning och käka Warrior Diet! Under passet blev jag yr och svettades KOPIÖSA mängder!!! Alltså jag brukar svettas på spinning, men detta var helt ENORMT! Har aldrig varit med om något liknande! Och när passet var slut och vi skulle varva ner på cykeln vågade jag inte släppa styret för jag kände mig darrig och yr. Och nu när jag kom hem känner jag att jag har lite ont i halsen! Undrar om jag har en förkylning i kroppen. Har känt mig pigg hela dagen!

Tror att det funkar att köra styrka på Warrior diet, men inte högintensiv träning! I alla fall inte med min kropp. Kände ju mig lite svag när jag körde spinning efter att ha kört Jonas fasta oxå, men styrketräning gick bra.

Så min kropp pallar styrka när man fastar, men inte högintensiv träning.     
    Då får du käka lite mer i morgon om du ska vinna!
  • Martina 76
    stjierna skrev 2012-04-12 20:48:21 följande:
    Åh, jag är SÅ JÄVLA sugen på kolhydrater ikväll! Chips hade varit helt underbart att äta!
    Nänä, kolisarna låter du bli!!! Ajsing bajsing!!!!
  • Martina 76
    stjierna skrev 2012-04-12 20:48:21 följande:
    Åh, jag är SÅ JÄVLA sugen på kolhydrater ikväll! Chips hade varit helt underbart att äta!
    Tips: Gör LCHF-bountys och ha dem i frysen. Jag äter en var och varannan kväll. Blir bara 1g kolis per st och de är söta och goda!
  • Martina 76
    Hoppet 3 skrev 2012-04-12 21:45:30 följande:
    Äter du dem frysta?
    Nej, men de tinar på bara några minuter.
  • Martina 76
    mammelie1891 skrev 2012-04-12 21:46:25 följande:
    Funderar ändå på hur det skulle bli om jag e gravid, hur funkar lchf då? Vill inte äta kolisar pga fibromyalgi, men vill ju kunna äta när jag mår illa o så... hoppas verkligen att lchf funkar ändå..? :-/
    Illamåendet kan jag inte svara på, men i övrigt kan jag inte se något hinder att äta LCHF=mat som människokroppen är designat för att äta.

Blir så jäkla trött på läkare. Mammas väninna har högt kolesterol och nu har hon fått bregottförbud. Hon ska bara äta lightprodukter. Men vad f-n!!!! Mamma tog inte diskussionen. Min mamma har själv haft högt kolesterol och är lite orolig så nu har jag äntligen fått henne att boka tid för kontroll.  Jag anar att mina föräldrar äter för lite fett pga sin rädsla för högt kolesterol.

Tror folk på allvar att människan är skapt för margarin och lightprodukter? Att vi ska bli mätta av socker och stärkelse istället för näringsrik mat? Jag fattar inte att de inte fattar!!!!! 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**