Vilda Tiger skrev 2011-10-20 09:15:27 följande:
Men va skoj, då kan vi hålla handen under resan.

Igår åt jag 48 gram kolhydrater, men det var pga att jag fick lågt blodsocker och fick äta en banan (är diabetiker). Skulle hamnat på drygt 30 ananrs. Idag har jag planerat mina måltider och om jag kan hålla dem blir det 25 carbs, 92 protein och 96 fett. Jag har 50/90/90 som gräns, eller mål så att säga, att sträva efter ,men tror jag kommer ligga lite lägre på carbsen än så. Kalorierna blir då mellan 1200 och 1400 nånstans.
Du har inte testat med en rejäl fettökning? Det kanske du redan provat men jag har hört om många som när de stått still ett gått upp istället minskat in ännu mer på kolhyderaterna och ökat på fettet och då börjat tappa. Du kanske helt enkelt ligger för lågt i kalorier för att kroppen ska vilja släppa efter?
Jag tror i alla fall rent teoretiskt att alla kan nå sin vikt md lchf men det är ju också allmänt kännt att den som tidigare gått ner med viktväktare eller annan kaloribantning också ofta går upp i vikt inledningsvis med lchf för att sedan, ofta några månader senare, börja gå ner. Kanske är det så att din kropp helt enkelt försöker justera balansen och du måste låta det ta tid?
Sedan fattar jag att det är frustrerande, känner själv trots nedgång ibland att det inte får fort nog. Samtidigt försöker jag säga till mig själv att det inte är vikten i sig som är det viktigaste utan att jag lever mer hälsosamt, mår bättre över lag och känner mig bättre till mods än med en kolhyderatrik kost. För även om jag blir smal på kemikalierika lightprodukter så är det inte så jag vill leva mitt liv.