**Den stora feta LCHF-tråden**
Är de vanligt eller ska detta försvinna iom LCHF?
Tror ni det finns nått kladdkakerecept utan äggvitor? Jag har ju gått och blivit allergisk mot det och nu har jag både mens OCH är sjuk och känner att jag vill ha något gott.
Ett ubergott snacks jag gjorde idag;
Smält 100 gram mörk choklad (86%) och en matsked smör/kokosfett. Häll i ~ 100 gram nötter (valfri sort, jag använde cashews, tycker inte om paranötter...) och lite salt. Peta ner i knäckformar eller små muffinsformar och låt stå i kylen en timme.
Väldigt gott och görs på fem minuter.
Jag är synligt överviktig och får ÄNDÅ kommentarer om mitt ätande. Jag har förberett ett tal som brukar få de flesta att bli tysta.
"Ja, en kost som fått mig att gå ner [x antal] kg som samtidigt lindrar IBS, huvudvärk, depression, sömnlöshet och ledvärk måste ju vara helt galet dålig! Dessutom sänker den ditt dåliga kolesterol, höjer det bra kolesterolet, minskar risken för diabetes, hjärtsjukdomar och cancer. Vad hemskt det är att hålla blodsockret på en jämn nivå och därmed hålla insulinet, som är ett fettlagrande hormon, nere! Jättehemskt att jag fått så mycket energi och motivation att jag börjat träna, tack vare den här kosten. Men ja, jag ska sluta och börja äta mcdonalds två gånger i veckan och unna mig lösgodis på helgerna för det är ju faktiskt tradition."
Blev många ":O" och "O_O" när jag använde det där.
Och som jag skrev i ytterligare en "LCHF ÄR JÄTTEDÅLIGT"-tråd här på FL igår; OM det visar sig att den här kosten på något sätt är skadlig så lever jag fan hellre bra nu när jag är 23 än att leva 10 år extra och sitta fet hemma gråtandes med huvudvärk hälften av mitt liv.