• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag tror också att det går bra att byta ut grädden mot kokosmjölk, och ang torrheten; jag lät min smet stå o dra typ bredvid den varma plattan (som jag stängde av), så jag utnyttjade bara eftervärmen! Men min smet var inte sååå torr..

• stjierna

Nikhita: det var precis samma känsla jag fick!! Nu börjar illamåendet ge med sig... Aldrig mer godis för mig!

• stjierna

Om Bounty:
    Jag använde Sukrin Melis, det smälte. Jag lät smeten sjuda ca 2-3 minuter och sedan la jag upp det i en matbunke (sån man förvarar rester i) och liksom pressade ner o ihop det och lät den svalna. Därefter stod den i kyl över natten. På morgonen tog jag ut o delade i kuber som jag la i handen så smeten "smälte" lite och så rullade/pressade jag ihop dom, typ samma teknik som med sushiris. Sedan hyst in i frysen med dom och på kvällen doppade jag dom i choklad som då stelnade snabbt på den frusna bountyn :)

• stjierna
    korin skrev 2012-04-08 20:12:16 följande:
    någon som har nå bra tips på lchf godis?
    Bounty och chokladbollar! Eller pannacotta om man orkar vänta lite :P
    vagligt.blogg.se/ - Mitt liv med LCHF!
  • stjierna
    FamJ skrev 2012-04-08 20:44:10 följande:
    Imorgon tänkte jag och mannen hoppa på LCHF har ni några tips för oss nybörjare?
    Om ni ska äta LCHF för att gå ner i vikt är mitt bästa tips att räkna allt ni äter de första två veckorna så att ni lär er hur mycket protein/fett/kolhydrater all vardagsmat innehåller.

Ölkorv är ett jättebra mellanmål (innehåller bara 0,5 kh/korv).

Bountys är toppen när sötsuget sätter in. 

Cornichorns är toppen när saltsuget sätter in.

Drick mycket vatten (och ramlösa i olika smaker).

Känn efter om ni ÄR hungriga, ät inte "bara för att ni ska äta".

Är ni ute efter viktnedgång - undvik bröd, bakverk (undantag bountyn) och yoghurt i början.  

Köp kokosfett (ej den i silverförpackning då den är härdad!) på typ Life eller dylik affär.

ÄT och NJUT! :D 
  • stjierna

Hoppet 3: jag har för mycket övervikt (och noll kondition) för att springa, så jag brukar promenera i rask takt. Jag vet inte om det är det bästa, grymmaste man kan göra, men jag tänker att all motion är bra motion och kag vill inte tappa suget med att träna gör hårt när jag är SÅ otränad :)

• stjierna

Vad kul att worrier diet funkar för er! Det hade varit tvärtom för mig, eftersom jag är som mest hungrig mellan 12-18 ;) Periodiska fastan 18/6 funkar dock toppen för mig, av just den anledningen! :D

Idag ska vi till BVC med Lillan, så det blir en lång promenad i uppförsbacke med barnvagnen dit. Vi har flyttat (längre ifrån) så jag gissar på att det tar ca 30 minuter att gå dit nu. 

• stjierna

Martina: jag vet inte varför vi ska äta så mycket, men för några år sedan kom ju nån diet att bara man äter var tredje timma så gick man ner i vikt - det hade nått med blodsockret o berg- o dalbanor att göra om jag inte missminner mig!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**