• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

-3 kg på 3 veckor. Jag är helt klart nöjd! Och sedan påskaftons morgon till i morse (trots öl, snaps o janssons på påsk) har jag tappat 1 kg!

• stjierna

Jag har läst att man inte ska dricka kapselkaffe som innehåller mjölk, eftersom den baseras på skummjölk (varför det är dåligt ur LCHF-syn vet jag dock inte.).

• stjierna

Jag vill bara säga ett STORT TACK till Ellaria som la upp bilderna på sig! Det fick mig att minnas att jag hade en blogg när jag började gå ner i vikt, och vägde in på 104 kg. Jag hittade bloggen OCH bilderna på mig då (+ målviktsbilden på mig!)!! JESUS! Nu vet jag varför jag behöver ner i vikt, och det gav mig en nytändning, PRECIS just nu när jag behövde det som mest!!

104 kg:

70 kg - målvikten: 

Nu, 90 kg, tagna idag (jag har ingen helkroppsspegel längre, och dessa är lite fusk iomed att jag har kläder på mig):

Nu är jag PEPP, PEPP, PEPP!

vagligt.blogg.se/ - Mitt liv med LCHF!
  • stjierna

Bästa mannen kom hem och hade varit på ICA och hade "hittat den här bilagan om LCHF, jag täntke att du kanske var intresserad av den!".. Tankeläsare, eller? ;)

Nu har jag iaf den - många bra recept, även om jag hade ändrat dom en del. T.ex löksoppa - känns väl inte så LCHF? Det är ju inte direkt en ovanjordsgrönsak, o då känns det dumt att basera en hel måltid på den... 

• stjierna
    Ninis skrev 2012-04-11 10:18:35 följande:
    Det där mandelbrödet. Vad var det mer i det förutom pofiber?
    1 ½ dl mandelmjöl
    ½ dl profiber
    2 msk linfrön
    2 dl lagrad ost
    4 ägg
    2 tsk fiberhusk
    knappt ½ tsk salt
    1 tsk bakpulver

ugn: 200 gr, gräddtid: ca 20 minuter.

Vispa äggen pösiga och blanda under tiden de torra ingredienserna. Blanda sedan ner osten och äggen och låt stå en stund. häll smeten i smord form eller på en bakplåt och grädda.

:) 
  • stjierna
    korin skrev 2012-04-11 12:58:46 följande:
    Neeej vart hitta du det? :D
    ½ L svarta vinbär
    ½ dl vatten
    1-2 msk honung (jag hade använt Hermesetas flytande!)
    3 gelatinblad

Blötlägg gelatinbladen i kallt vatten i minst 10 minuter. Koka upp vinbär och vatten, låt sjuda ett par minuter. Passera bären genom en nätsil med hjälp av en slev. Rör ner de uppblötta gelatinbladen i den varma puréen och smaksätt med sötning. Häll upp gelén i små burkar. förvara i kyl.

:)

11,5 gr kh i 100 gr svarta vinbär (vet ju dock inte hur mkt ½ l väger...), använder man hermesetas blir det ju inga extra kh, och gelatin innehåller bara protein. 
  • stjierna
    Carolinalovetobias skrev 2012-04-11 13:01:25 följande:
    Nån som har tips på hamb. Dressing à la lchf? :)
    Vi gjorde en aioli till våra hamburgare! majonäs, crème fraiche och lite riven vitlök. :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**