**Den stora feta LCHF-tråden**
-3 kg på 3 veckor. Jag är helt klart nöjd! Och sedan påskaftons morgon till i morse (trots öl, snaps o janssons på påsk) har jag tappat 1 kg!
-3 kg på 3 veckor. Jag är helt klart nöjd! Och sedan påskaftons morgon till i morse (trots öl, snaps o janssons på påsk) har jag tappat 1 kg!
Jag har läst att man inte ska dricka kapselkaffe som innehåller mjölk, eftersom den baseras på skummjölk (varför det är dåligt ur LCHF-syn vet jag dock inte.).
Matdagboken har en biggest loser-tävling till midsommar 2012, anmäl er om ni behöver bli sporrade ;)
www.matdagboken.se/
Jag vill bara säga ett STORT TACK till Ellaria som la upp bilderna på sig! Det fick mig att minnas att jag hade en blogg när jag började gå ner i vikt, och vägde in på 104 kg. Jag hittade bloggen OCH bilderna på mig då (+ målviktsbilden på mig!)!! JESUS! Nu vet jag varför jag behöver ner i vikt, och det gav mig en nytändning, PRECIS just nu när jag behövde det som mest!!
104 kg:
Nu, 90 kg, tagna idag (jag har ingen helkroppsspegel längre, och dessa är lite fusk iomed att jag har kläder på mig):
Nu är jag PEPP, PEPP, PEPP!
Jag måste för övrigt också ta mig o köpa den där bilagan ;)
Bästa mannen kom hem och hade varit på ICA och hade "hittat den här bilagan om LCHF, jag täntke att du kanske var intresserad av den!".. Tankeläsare, eller? ;)
Nu har jag iaf den - många bra recept, även om jag hade ändrat dom en del. T.ex löksoppa - känns väl inte så LCHF? Det är ju inte direkt en ovanjordsgrönsak, o då känns det dumt att basera en hel måltid på den...
Åh, jag hittade recept på svart vinbärsgele! Toppen!!