Inlägg från: ollebulle86 |Visa alla inlägg
  • ollebulle86

**Den stora feta LCHF-tråden**

Skivar eller tärnar kassler (500g), i i en ungsform.
    Fräs upp paprika (stod spetsig paprika i receptet men tog vanlig idag, 2 stycken) med vitlök (2-3 klyftor) så att de blir mjuk, lägg i med kasslern.
    Vispa upp grädde (3 dl) så den blir hård och blanda i chilisås (0,5 dl).
    Bred ut över kasslern och paprikan, strö över ost (stod 3 dl i receptet men jag tog lite mindre).
    In i ugnen tills osten smält och fått lite färg.

• ollebulle86

Det var riktigt gott, speciellt ned blomkålsriset till som smakade precis som vanligt när man blandade det med kasslergratängen.
    Har även haft kokt broccoli till förra gången och det var oxå gott

• ollebulle86

Zafir: jag rev i rivjärn på det grövsta. Det blev ganska smuligt, jag fick sila det i en nätsil (tror jag det heter) när det var kokt. Såg ut lite som ett kortare ris, typ jasminris (det ser i alla fall smuligt ut det som vi köper). Det blev ju inga tydliga strimlor av det eftersom blomkålen ser ut som den gör

• ollebulle86

Faile: de recepten jag hittade på lchf blomkålsris var just att det skulle stekas i smör (antagligen för att få med fetet), men jag valde att koka iom att kasslergratängen hade så mycket grädde i sej till en mer torr rätt kan jag tänka mej att det blir godare att steka i smör.

• ollebulle86

Jag har rabarber i frysen som jag skulle vilja göra paj av (rabarber ska vara ok om jag kollat rätt), är det någon som har någon bra recept på paj?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**