**Den stora feta LCHF-tråden**
stjierna: det får du jättegärna göra:) Eller om du vill skicka det till mej i ett meddelande här?
stjierna: det får du jättegärna göra:) Eller om du vill skicka det till mej i ett meddelande här?
Boost: jag kollade i en app jag har på mobilen där man kan se olika livsmedels fett, protein och kolhydrater och enligt den låg rabarber på 3% kolhydrater så det bör ju vara ok
Det där suget ni känner, det kan inte vara nån magkatarr/halsbränna eller liknande?
Jag märker nämligen att jag får grymm halsbränna vissa dagar.
Jag är i alla fall definitivt i ketos för min sambo tycker att jag luktar apa i munnen haha.
Så jäkla lätt denna dieten är ändå. Är inte sugen på nått egentligen, så himla skönt! Och inget småätande heller.
Riktig skön känsla! har verkligen hittat rätt, och grejen är ju att det går att äta bad man vill egentligen, med modifikation
stjierna: ja både hunger och sug är liksom borta. För jag måste säga att jag sällan känner mej hungrig, inte ens när jag borde.
Och det är verkligen god mat! Jag älskar ägg och röror, älskar fisk och kött älskar iofs bröd och pasta oxå, men just nu saknar jag det inte ens.
stjierna: äter du blomkål? För i så fall kan du göra blomkålsris det var i alla fall väldigt gott till kasslergratängen som jag åt igår, smakade som vanligt ris när man blandade det med såsen i gratängen.
stjierna: nej helt samma blir det ju inte men just känslan att det är kornigt, eller vad man ska säga, gör att det känns lite mer som ris tycker jag
Ska nog prova mej på att göra ett bröd sen, börjar tröttna på att äta ägg och makrill till frukost (inte samtidigt ).
Någon med bra frukosttips? Inte för avancerat helst
Har ätit jordgubbar med vispad grädde nån gång, det var jäkligt gott funkar även om man vill ha nån typ av efterrätt nån gång.