• Gladskit

**Den stora feta LCHF-tråden**

Glass skrev 2012-02-28 21:39:12 följande:
    jättetack för ditt svar!

Går du ur och i ketos lätt? Hur mår du då? 
    Jag är nog rätt seg på det faktiskt, tror det tog 4 dygn första gången. Sen minns jag inte riktigt. Nu har jag inte strävat efter någon viktnedgång på länge så jag vet inte hur det skulle gå nu men jag blev faktiskt sugen på att prova. Kanske skulle testa helt strikt from imorgon och se

Jag märker ingen skillnad i hur jag mår men jag minns att det nästan kändes i kroppen att förbränningen var maxad.
  • Gladskit
    Carolinalovetobias skrev 2012-03-01 08:24:13 följande:
    Kan man fritera skinka? Som den är alltså? Å salami kanske? Tänkte som "chips" :P
    Skinka vet jag inte men salami kan du ju lägga i en torr stekpanna och "steka" tills de blir som chips. Det brukar jag göra ibland och strö över en sallad tex.
    Man kan säkert göra samma sak i ugnen, typ rosta dem.
  • Gladskit
    Skruttefia skrev 2012-03-01 22:14:17 följande:
    Jag har köpt Renée Voltaires lakritspastiller
    Dem har jag också alltid hemma, supergoda när man blir lakritssugen!
    Och ja - de innehåller kolhydrater. Men man tar kanske 3-4st per gång och de är pyttesmå så det har ingen effekt.
  • Gladskit
    Hannaluringen skrev 2012-03-01 22:19:21 följande:
    Jag skulle vilja ha något substitut för kakor, till kaffet tex. Någon som har något tips?
    Jag brukar baka mandelkakor. Det var ett recept i någon LCHF-bilaga i somras som jag klippte ut, de blir väldigt goda. Jag har inte receptet i huvudet men mandelmjöl och smör minns jag att man ska ha. Det kanske går att googla fram. Gillar man kokos så kan man ju baka kokostoppar
  • Gladskit

10,35 km löpning blev det i morse så nu känns benen som spaghetti och jag är hungrig som en varg!
    Skön start på fredagen och snart är det helg!!!

• Gladskit
    mimsan01 skrev 2012-03-02 10:39:58 följande:
    Följdfråga: Hur funkar det med laktosfria produkter? Ofta så utesluter man väl mjölkprodukter för att undvika kolhydraterna i form av laktos som finns i produkterna, men om man byter ut dem mot laktosfritt? Eller är jag helt ute och cyklar nu?  
    Jag köpte laktosfri mjölk i början, men sen hittade jag sojamjölken som hade ett ännu lägre innehåll av kolhydrater så det har jag alltid hemma numera.
    Men jag dricker aldrig mjölk rakt upp och ner utan har det bara i mitt te, så det blir inga mängder.
  • Gladskit
    Skruttefia skrev 2012-03-07 11:23:48 följande:
    Hur hanterar ni kommentarer på jobbet? Jag tar med matlåda till lunchen, så då slipper jag de dagliga kommentarerna. men - vi har gemensam frukost minst en gång i veckan och likaså fikabröd minst en gång i veckan. Det är inte mycket jag kan (eller snarare VILL) äta och naturligtvis så blir det kommentarer. Jag försöker hålla mig väldigt neutral och säger något svävande om att jag dragit ner radikalt på socker/möjl/pasta/ris och börjat röra på mig mer för att få bort mina "trivselkilon" - andas inte ens ordet LCHF. Blir bara så J...A trött eftersom det tydligen är otroligt provocerande för många att jag är så "karaktärsfast" Demon
    Jag fick frågor i början, idag är det inte någon som säger något. Blir rätt allmänt ganska irriterad när folk ska ifrågasätta, "men eeeeen bulle kan du väl ta". Eeeeh nej! Den bullen innehåller mitt kolhydratintag för typ tre dagar framåt så nej tack.

Däremot hör jag till dem som delat upp mina måltider och därmed alltså äter mellanmål. Så är det förmiddagsfika tex. så kan jag äta min smörgås (pones med pålägg) då eller min kesella med bär.

Jag är också karaktärsfast och ganska strikt mot mig själv, vilket verkar reta folk ibland. Men jag har aldrig varit sån som försöker pracka på folk mitt tänk eller förespråka att det jag äter är det bästa. Får jag frågor så svarar jag och jag lånar gärna ut LCHF-kokböcker till vänner och arbetskamrater som är nyfikna på om detta kan vara något för dem. Just nu verkar det vara min träning som folk stör sig på. Jag tränar ofta på morgonen och kommer ju därför till jobbet nyduschad med träningsväskan i högsta hugg. 3-4 ggr/veckan ungefär blir det. Jag säger inte ett ord själv om detta men får ofta kommentarer om att jag "varit och tränat nu igen" och "jäklar vad du är morgonpigg".
  • Gladskit
    Allrona skrev 2012-03-07 20:54:36 följande:
    Socker är inte bra för någon, det är ju inte något "lchf-påhitt" och vill de proppa i sig socker är det deras val, jag väljer att låta bli  
  • Gladskit
    standby skrev 2012-03-26 13:22:25 följande:
    Träna innan frukost, är det bra eller dåligt för förbränningen?

Jag löptränar före frukost vilket kanske får räknas som hård träning?
    Men jag har alltid gjort det och det funkar för mig, så jag tänker fortsätta.

Den bästa träningen är ju den som blir av och det passar min vardag bäst att köra tidigt på morgonen

• Gladskit
    EEE skrev 2012-03-25 22:14:36 följande:
    Köpte två Celsius i lokala mataffären och fy för tusan så sött de smakar. Kanske blir bättre balans om man pressar i en lime? Har aldrig varit någon läskdrickare och för mig smakar detta som vilken läsk som helst fast mindre kolsyrat. 
    Jag dricker ofta celsius men bara i samband med träning. Ser ingen anledning att dricka dem annars pga den höga koffeinhalten.
    Tänkte du dricka dem som vanlig läsk?
    Eftersom jag dricker dem vid träning så håller jag mig till de varianterna som inte är kolsyrade och de smakar rätt bra, green tea med jordgubb/lime eller mango nånting.
    Colan gillar jag inte, då dricker jag hellre vanlig cola zero
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**