Skruttefia skrev 2012-03-07 11:23:48 följande:
Hur hanterar ni kommentarer på jobbet? Jag tar med matlåda till lunchen, så då slipper jag de dagliga kommentarerna. men - vi har gemensam frukost minst en gång i veckan och likaså fikabröd minst en gång i veckan. Det är inte mycket jag kan (eller snarare VILL) äta och naturligtvis så blir det kommentarer. Jag försöker hålla mig väldigt neutral och säger något svävande om att jag dragit ner radikalt på socker/möjl/pasta/ris och börjat röra på mig mer för att få bort mina "trivselkilon" - andas inte ens ordet LCHF. Blir bara så J...A trött eftersom det tydligen är otroligt provocerande för många att jag är så "karaktärsfast"

Jag fick frågor i början, idag är det inte någon som säger något. Blir rätt allmänt ganska irriterad när folk ska ifrågasätta, "men eeeeen bulle kan du väl ta". Eeeeh nej! Den bullen innehåller mitt kolhydratintag för typ tre dagar framåt så nej tack.
Däremot hör jag till dem som delat upp mina måltider och därmed alltså äter mellanmål. Så är det förmiddagsfika tex. så kan jag äta min smörgås (pones med pålägg) då eller min kesella med bär.
Jag är också karaktärsfast och ganska strikt mot mig själv, vilket verkar reta folk ibland. Men jag har aldrig varit sån som försöker pracka på folk mitt tänk eller förespråka att det jag äter är det bästa. Får jag frågor så svarar jag och jag lånar gärna ut LCHF-kokböcker till vänner och arbetskamrater som är nyfikna på om detta kan vara något för dem. Just nu verkar det vara min träning som folk stör sig på. Jag tränar ofta på morgonen och kommer ju därför till jobbet nyduschad med träningsväskan i högsta hugg. 3-4 ggr/veckan ungefär blir det. Jag säger inte ett ord själv om detta men får ofta kommentarer om att jag "varit och tränat nu igen" och "jäklar vad du är morgonpigg".