• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

musli skrev 2011-05-17 22:12:28 följande:
    Linda, jag har varit där och förstår precis hur du har det. Jag var sjukskriven i 1½ år och sen tvingades jag in i 100% arbete på en gång.... Kan ju säga att det inte funkade så särskilt bra.
    Ta hand om dig! Jag kommer aldrig bli helt bra igen men fungerar i alla fall på ett heltidsjobb idag. Klarar dock inte större sociala sammanhang utan att hjärnan mattas ut och stänger av efter ett tag..... 
    Men jag går ändå för att jag vill kunna vara med. Ibland. 
    *kraaaaaaaaaaaaaam*
    Ja, på jobbet har jag förståelse - men jag vet inte hur FK kommer att reagera. Jag är ju "avskriven" liksom, efter att ha jobbat fulltid i 1 månad. Men nu har jag ju verkligen försökt, och nu blir det förhoppningsvis ny bedömning. Under dessa 4 v så harjag blivit sämre och sämre.... och jag börjar liksom gråta om nån frågar hur jag mår, med minsta inlevelse...
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    musli skrev 2011-05-17 22:30:53 följande:
    Been there, done that, don't need a f-ing t-shirt.... Du vet var jag finns, fast mest är jag på fejjan så du vet. <3
    Tack söta!! ♥ 
  • Linda1976

Här blir det oxfilé, Café de paris-sås och broccolino (sparrisbroccoli).

• Linda1976

Det ÄR det!! Tungan ute

• Linda1976
    Nallebjörnis skrev 2011-05-18 19:34:57 följande:
    Mmm låter underbart ska prova!!
    ok då ska ja kolla upp det låter ju underbart gott ju
    Ja, såsen är helt fantastisk även om det är en miljon ingredienser, känns det som....

Och ja, Broccolisparrisen är super!! 
  • Linda1976
    Ang ekologisk mat: 

Det jag alltid köper ekologiskt är: ägg, bananer (fair trade också). Nej jag äter inte bananer, men har dem i smoothies till Alice, kokosflingor, kokosfett, kokosmjölk.

Jag köper hellre närproducerade tomater, än eko-tomater från Spanien....

Ekokött skulle jag gärna köpa oftare, men 500:-/kilot för oxfilé - nä, där har min smärtgräns passerats.

Kyckling köper jag gärna frigående majskyckling-fileér, men det är inte så ofta Maxi har det. Då väljer jag iaf svensk kyckling, Guldfågeln eller Kronfågel.

I princip alla mejerivaror köper vi Wapnö, Smör köper vi Valio eller Skånemejerier. Jag gillar inte Arla... Nu kom jag på: det enda Arla jag köper är CF, och då eko.

Hm, vad äter vi mer... choklad! Lindts 90 är knappast eko eller fairtrade, men jag har inte hittat nån 90 eko-choklad, men så lite carbs....

Jag känner att jag gör det jag kan, och har inte dåligt samvete alls. 
  • Linda1976
    Lady32 skrev 2011-05-18 22:17:00 följande:

Hej! Jag försökte skapa en egen tråd för min fråga, men det gick inte av någon underlig anledning. Fick bara upp en blank sida när jag tryckt "posta", så jag hoppas på lite hjälp från er på denna enormt populära tråd.

Jag funderar på att köpa en sk. LCHF Brevkurs. Känner till två företag som säljer dessa; Lifezone (Monique) och Kostgajden (Anna Hallén), men det finns kanske fler?

Är det någon här som provat någon av dessa (eller annan) brevkurser? Vilken i så fall?

Vad tyckte ni? Blev ni nöjda? Var det prisvärt? Informativt? Finns informationen redan ute på t.ex. Internet, eller kändes informationen ”ny” och givande? Hjälpte brevkursen er? Hur?

Många frågor, men det är helt enkelt så att jag har lite ont om pengar just nu, men känner ändå att jag behöver lite hjälp. Men vill ändå känna att produkten är värd pengarna, och verkligen kommer att hjälpa mig, innan jag köper. Så lite tips och information hade verkligen uppskattats!

Men typ ALL info finns ju gratis på nätet - vad 17 ska du med brevkurs till?
  • Linda1976

Finns det någon som gått en sån? Det känns ju inte som att det direkt finns någon marknad.

Vill du få dig en spark i röven (ursäkta) så läs Matrevolutionen, med den kommer du väldigt långt  

• Linda1976
    Nallebjörnis skrev 2011-05-18 23:18:00 följande:
    Ojojoj stanna kvar här så ska du vara med om peppande och kick i ändan ska du seFlört
    You bet! Oskyldig
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**