Hur gör ni på sommaren, saknar ni inte glass?
Nej, pinnglass ute är inte särskilt gott - ute på stan nöjer jag mig en iskall pepsi max. Hemma kan jag göra god lchf-glass.
Vad äter resten av familjen, barnen?
Sambon äter som jag men äter även chips, pizza osv gaaanska ofta. Han blir inte fetare, men går inte ner heller. Inte för att han direkt behöver gå ner, men ett par kg skulle inte skada.
Hur gör ni när ni åker till vänner på middag? Äter ute på tex restaurang?
På restaurang äter jag antingen på ställen som funkar, Hereford beefstouw, Texas longhorn, tapasrestauranger, eller så väljer vi lyxkrog och då är det ett speciellt ställe, och då äter jag vad jag vill, planerat avsteg.
Säg att ni åker till liseberg en heldag med familjen, hur gör ni med maten då?
Liseberg är ett kapitel för sig. Vi bor i Göteborg, så jag försöker äta rejält innan. I nödfall kan jag äta en korv utan bröd, eller så. Ofta klarar jag mig med att bara dricka där.
Saknar ni inte godis, bröd osv? Liksom ett helt liv utan gotter?
Sen jag hittade frökex och pones saknar jag inte bröd på ett ohanterligt sätt. Skulle jag nångång ställas inför nybakt bondbröd så överlägger jag med mig själv om jag vill göra ett planerat avsteg.
Godis? Jag är nöjd med lchf-Bounty, Lindts 90% och ischoklad. Jag har alltid föredragit choklad framför sockergodis.
Nu låter jag überpräktig, men det är jag inte. Ibland faller jag igenom såklart bara för att "förbjudet" finns inom räckhåll, men oftast är lchfmaten så bra och tillräcklig att jag inte känner nån saknad efter kolhydratmat.