• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

The Kittycats skrev 2011-05-25 22:21:01 följande:
    Toppen, tack
    Sedär. Jag fick det från ett nyhetsbrev på lchf.se. Det föll bort från kopieringen. Aldrig att jag orkat skriva ihop det själv, haha
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    The Kittycats skrev 2011-05-26 16:04:10 följande:
    Ha ha, ok. Sug åt dig komplimangen
    Mindes bara lite vagt att du skrev något om LCHF i Familjelivstidningen för några år sedan, tänkte att du hade kanske fortsatt skriva.
    Oj!! Är det någon som minns den? Finns den ens kvar? Hålla på att skriva en massa gratis i en tidning när andra får betalt är inte min grej, så jag hoppade av faktkiskt. Och det verkar ju som tidningen dog ganska snabbt?
  • Linda1976
    jeng skrev 2011-05-26 18:59:51 följande:
    Alltså lite förbannad blir jag faktiskt nu! Om han inte gillar maten du har lagat då får han väl för faaaaaaan laga sin egen mat?! Usch så ledsen jag blir!
    Håller med. Maddisen: Han behandlar dig som skit! Tycker du att du är värd det? Det tycker INTE jag.
  • Linda1976
    Jag skulle testa att göra frökex m kanel&pepparkakskryddor, tänkte jag... Att ha som "fika" m kanske lite Philly & kanel på... Det smakar vedervärdigt. Nån mysko bismak, nästan bitterbränt. URK.

Testa INTE detta! 
  • Linda1976
    Albinjameson skrev 2011-05-26 21:08:11 följande:
    finest.se/albinjameson - Hur kan en kille vara gravid?!
    Äter du också lchf ? Cool
  • Linda1976
    Denebola skrev 2011-05-28 10:21:56 följande:
    När jag var och handlade igår köpte jag ekoägg, tror jag ska försöka hålla mig till det i fortsättningen!
    Bättre för hönorna, nyttigare för oss
  • Linda1976
    Maddisen80 skrev 2011-05-30 12:47:48 följande:
    Får man lov att äta kycklingklubbor när man äter lchf
    Men du, du har kört LCHF i flera månader. Missförstå mig inte nu, men borde du inte veta vid det här laget att kyckling är bra mat? Inget illa ment, men varför undrar du?
  • Linda1976
    Bordeaux skrev 2011-05-30 21:29:03 följande:
    Usch marabou är inte riktigt choklad när man äter mycket lyxchoklad. Börjar tycka att Lindts chokladkulor de mörka altså känns som billig choklad om man jämför med de handjorda mörka skitdyra pralinerna. Har börjat äta choklad från riktiga chokladbutiker. Men så bor jag i chokladlandet också, vet inte hur jag ska göra i Sverige under semestern.
    Du vill faktiskt inte äta billig choklad och chips som bara är goda de första två, du vill faktiskt äta goda ostar, med ett gott torrt vitt vin till.
    Det har gått framåt. Finns (iaf här i Göteborg) fantastisk choklad, bla hos Flickorna Kanold
  • Linda1976

Och Malmö chokladfabrik är den enda i landet som gör egna praliner direkt från kakaomassa! 

• Linda1976

yena: Kram till dig! ♥ 

Jag snabbläser ikapp på kvällen, hinner inte heller kommentera så mycket som jag skulle önska. 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**