• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Såphia: haha, den är typ obefintlig, men jag märker att jag får mer resultat av mbt, strikt lchf och absolut noll avsteg ;)

• stjierna

USA har ju Atkinsdieten, som är snarlik LCHF. Så dom har säkert mycket low carb-produkter att tillgå :)

• stjierna

Åh, har en rödvinssky på spisen till kvällens hjort. Extra festligt idag för att pigga upp min kära mamma som trillade o bröt höften för 4 veckor sedan och verkligen HATAR rullstolslivet. :) till förtugg gör jag chips på rättika, palsternacka och rödbetor och till efterrätt blir det chokladmousse med hallonoch chokladfoppade kanelmandlar.
    Jag LÄNGTAR till ikväll, och jag hoppas att det piggar upp lilla mamma lite iaf :)

• stjierna

Idag har jag stått emot marängpaj, chokladbollar och chips. Utan problem - äntligen!
    Nu ska jag inte tillåta ett enda litet oLCHFaktigt fusk förens till jul! Jag måste bli stenhård, för jag klarar inte "bara en liten bit". Pepp, pepp!

• stjierna

Zvartaliljan: mitt råd är att börja ÄTA igen, så inte kroppen tror att du svälter den - för då kommer den panikbromsa!
    Skit i kcal! Ät runt 20 kh/dygn o NJUT istället! Ska du plocka bort något, så minska mejerierna ;)
    Din motivation kommer försvinna helt ju striktare du äter ;)

• stjierna

Loreena: guud vad fin tavla!! Grattis till ditt ja :)
    Ang ditt problem, så finns det ju fler grönsaker än rotfrukter eller blomkål/broccoli att äta :) grillad paprika/zucchini/aubergine, grönsallader (går att variera oändligt, tex m avokado, caprese osv.
    Har du listat ut vilka rotfrukter som triggar? Det kanske inte är alla? Jag kan t.ex äta palsternacka utan problem, men potatis är big NO NO. :)

• stjierna

Hela morgonen har jag varit avgrundshungrig trots stor MBT och 2 Babybell.. Undra vad som orsakar denna extrema hunger..

• stjierna

Jag är så jääävla stolt över mig själv!
    Var på vårt gamla Maxi o handlade och där har dom minichipspåsar. Mitt gamla jag hade tagit en (okej, tre...) påse och mölätit i bilen på vägen hem, men mitt nya jag gjorde en deal med mig själv - om jag ff var sugen om 10 minuter så fick jag lov att stanna på vårt nya Maxi o handla. Detta är bra av flera anledningar: 1. Mitt minne suger, och jag hade glömt dealen 1 minut senare och således även när jag körde förbi nya Maxi. 2. Jag gick inte o våndades o tänkte på chipsen resten av shoppingrundan och 3. Nu är jag så jävla NÖJD.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**