• stjierna

Men hjälp!
    Äter 100/100/20, och har skitsvårt att komma upp i 100 gr proteiner! Fett är inga problem, och kolhydrater brukar jag ligga på runt 15, men dessa jävla proteiner!
    Tips på något som innehåller proteiner, men inte kolhydrater, och bara liite fett?

Iofs har jag varit mätt hela dagen (58 protein/15 kolhydrater/50 fett), men jag har bara fått i mig ca 600 kalorier.. Känns ju inte bra om kroppen ställer in sig på svält...

• stjierna

Ninis: för att jag går upp i vikt på två sekunder om jag kommer över 20 kolhydrater!

Plus att jag har en app med allt förinlagt ;)

• stjierna

Någon som har tips på var man kan hitta jordnötsmjöl (Helsingborg med omnejd), eller hur man kan mixa dom själv utan att det blir en paste av det? ;)

vagligt.blogg.se/ - Mitt liv med LCHF!
  • stjierna

Ninis: min mamma är dödligt allergisk mot nötter o mandel, så när jag nu ska baka inför påsken ville jag ha ett nötfritt mjöl som inte var vetemjöl ;)

I vanliga fall har jag mandelmjöl, men hon kan ju som sagt inte äta det ;)

• stjierna

Kattdamen: meen! Att jag inte tänkt på det!! Haha :)
    Hur blir resultatet av att bara med kokosmötsmjöl?

• stjierna

Min strategi inför påsken var att bjuda alla till oss och själv ansvara för efterrättsbordet (där allt är LCHF-vänligt, såklart :P).

• stjierna

Glass: jag har bara berättat för min mammas sambo, så får vi se vad de andra säger - om dom märker ;)
    Jag gör alla efterrätter i bite size och serverar: minichokladmuffin (0,5 kh), minicitronmuffin (0,5 kh), rulltårta (1,5 kh), bountybollar (inte räknat på), pannacotta med hallonsås (inte heller räknad på), chokladbollar (2,5 kh) och ev något mer :)

• stjierna
    Maruid skrev 2012-03-30 14:33:02 följande:
    Det är flera som äter lchf och är eller försöker bli gravida, det finns en tråd om det här på familjeliv men det finns också mer info med en egen tråd på kolhyderater i fokus. Jag vet även att kostdoktorns hustru under graviditeten åt lchf och fortsatt med det under amning också, mer finns säkert att läsa på hans blogg. Vad jag förstått av det jag läst är det varken farligt för dig eller för barnet att du befinner dig i ketos.
    Så har jag förstått det också, men vad jag fattade det som så måste man inte var SUPERstrikt med LCHF när man är gravid/ammar, utan man kan tillåta sig att äta kollisar lite då och då. (varför vet jag dock inte :P)
    vagligt.blogg.se/ - Mitt liv med LCHF!
  • stjierna

Glass: är hos svärföräldrarna nu men jag ska försöka hitta vilken lchf-bok jag hittade receptet i när jag kommer hem ;) återkommer senare!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**