Kasihi skrev 2011-07-10 17:13:38 följande:
Jag har kört LCHF i 29 dygn nu. Mådde dåligt första veckan för att sen må bra.Men nu är jag yr, megatrött, irriterad, "dimsyn" eller vad jag ska kalla det. Och trodde att det hade med medicinen (heracillin) jag äter att göra. Men jag blir ju fundersam när min vän pratar blodsocker. Hon menade på att hon läst på nätet att flera som äter LCHF berättar om problem med blodsockret.
Jag tror inte det är blodsockret det handlar om, men är du osäker så skaffa en blodsockermätare så kan du kolla själv hur sockret varierar över dygnet.
När man "normaliserats" på denna kost är det vanligt med ett lite högre socker (än normalt fastesocker) om morgonen, troligen består detta av lager som kroppen åstadkommit under natten så att man ska kunna ha en effektiv "morgonjakt" (våra förfäder började antagligen sina dagar med jakt, fiske etc).
I övrigt ska en LCHFare ha väldigt stabilt blodsocker och så är nästan alltid fallet.
Mitt eget ligger ofta mycket lågt (runt 2,5) men jag har inga besvär av det, är inte trött, frusen eller på något annat sätt obekväm.