• EEE

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-04-19 08:05:30 följande:
    Kollade kolisarna på Macadamianötterna. Det innehåller 5 g/100 g. Påsens innehåller 85 gram nötter. Då borde man väl kunna äta en tredjedel av påsen under en dag utan problem? De är ju så sjukt goda!

Galet goda och nyttiga! Köpte en påse till idag när jag var på coop!
  • EEE
    Vessla skrev 2012-04-19 20:57:32 följande:
    Hej :)

Ska bjuda på middag i morgon, jag och min sambo äter enligt LCHF dock inte våra gäster.. Funderar på vad man kan laga för spännande festmåltid :) huvudrätt och efterrätt tänkte jag bjuda på..

Något slags kött.. men vad mer?

Har ni några förslag på "festmåltider"?

Jag har också en ganska stor middagsbjudning imorgon, 9 vuxna och 5 barn vara av två är bebisar. Jag tänkte göra kycklingplanka, till mig blir det blomkålsmos och de andra får de vanliga på. Ska även försöka mig på att göra en egen bea men har en köpt också för säkerhets skull! Blir även en stor sallad till.

Lite nervös blir jag allt när det är svärfamiljen som ska komma på käk och speciellt när vi blir så många.
  • EEE
    Hoppet 3 skrev 2012-04-19 21:04:07 följande:
    EEE:

Morgon blir de spännande........tror jag. Solig 

Ja men verkligen! Jag tycker faktiskt att jag ser mer slim ut när jag ser mig i spegeln så jag hoppas ju verkligen på ett - på vågen! Ja, även på måttbandet också!
  • EEE
    Kaisan skrev 2012-04-20 10:57:03 följande:
    Jag fick en verklig överraskning imorse då jag steg på vågen. -1,3 kg på en vecka trots det massiva carbandet förra helgen med två dygns totalt fusk. Dessutom har jag totalt träningsförbud pga mina lungor och har inte ens promenerat på hela veckan.

Så på två månader ligger jag nu på - 12,1 kg och -12,5 cm i midjan.  På armarna syns musklerna tydligt i avslappnat läge och rumpan har tagit hissen några våningar upp Skrattande så träningen har verkligen gett resultat. Jag är så himla stolt över mig själv, jag är en sån som startar upp tusen saker men sällan slutför något. Nu har jag ett kilo kvar till min målvikt ( 69 kg till mina 178 cm), som jag tänkte nå före 1 maj och det verkar ju helt möjligt. Som sagt, LCHF is the shit. 

rumpan har tagit hissen några våningar upp Hahah!

Härligt! Snart i mål, heja heja!  
  • EEE

Vilken dag jag haft, full rulle sedan tidig morgon. Fick middagsgäster och efter maten skulle turkiskt tee serveras. Min stora och kusinerna i samma ålder var i luven på varandra konstant och det var alltid någon så grät. Puuh! Tyvärr har den stressiga dagen inneburit lite väl dåligt matintag för min del, 849 kalorier. Det märks för jag är lite småhungrig nu vilket jag aldrig är då jag ätit som jag ska.

Mina barn äter inte lchf så som jag men gör jag en broccoligratäng så äter alla av den, eller en omelett osv. Däremot har min kostomläggning gjort att jag succesivt börjat byta ut en del varor till ekologiska alternativ! Jag har blivit mer och mer medveten om vad jag och familjen stoppar i oss och försöker göra små förändringar till det bättre. Vi har aldig använt lightprodukter och kommer inte börja heller.Glad När vi hämta rvår stora på dagis får vi nästan alltid höra att hon inte ätit så mycket av maten men däremot grönsakerna.   

Mannen min skulle aldrig få för sig att prova lchf då vitt bröd är ett måste i hans vardagliga liv. För honom är inte en måltid helt fulländand utan bröd. Hans ämnesomsättning är helt galet  bra och han är tyvärr underviktig.

Yrkis: Bra jobbat! Vilken snabb viktnedgång.

• EEE
    Hoppet 3 skrev 2012-04-21 09:51:11 följande:
    Oj oj oj.....igår blev de för mycket av de goda......KOLHYDRATER.
    Åt 10 bitar mjölkchoklad den runda sorten samt en stor näve salta bilar.

Hjälp!!

Vad gör jag nu???
    Bara att vänta ut och skämmas...Gråter 

Bara att ta nya tag! En gång är väl inte hela världen?!
  • EEE
    Nikhita skrev 2012-04-21 10:40:18 följande:
    Vill tipsa om en god turkisk korv jag köper på Willys. Den heter sucuk.
    Jättegott att steka i bitar och röra ner ägg i stekpannan med. och så sallad till. MUMS!

Nu ska jag fixa detta till "frukost". Jättehungrig...

Vi köpte en liknade på Coop och även en salami, det roliga var att innehållet var exakt samma. Enda skillnade var formen, suxhuk är i ring och salamni rak. Haha

Tyvärr tyckte vi inte att dessa vi köpte var lika goda som de riktiga är, får nog ta en sväng om Willys och se om den är bättre i smaken!  
  • EEE
    solrosen81 skrev 2012-04-21 13:31:48 följande:
    Tänkte ett extra varv på detta med kommentarer. Den som verkar störa sig mest på min kost är min man av alla människor. Ändå äter han min mat varje dag plus kolhydrater. Och han är ju inte smal direkt. Han är en av dem som LCHF inte funkar för. Han hann ju inte ens komma över övergångsbesvären innan han slutade.

Och han blir även sur när jag pratar om min kost med andra för det är så jobbigt att jag "tjatar" om det hela tiden. Och så är det tydligen inte bra att jag drar ner påkolhydraterna för barnen. Jag hoppas han vänder snart.     

Min man ska alltid komentera min kost på ett negativit vis. Riktigt störigt är det! Vill han liskom inte att jag ska må bra både utvändigt och invändigt? Synd att våra män inte är mer stöttande.

Min man går dock inte upp av min lchf-mat + hans kolhydrater, synd är väl det för han hade behövt minst +10kg.  
  • EEE

Orkar inte läsa igenom alla sidor med inlägg som man missar under ett dygn för det blir så många. Igår skulle jag ut på äventyr med båda barnen och skulle åka när jag egentligen har fasta så jag valde att hoppa över fastan helt igår. Blev äggröra och lite korv till frukost och sedan en sallad ute och en sallad till på kvällen. Jag är ganska säker på att det blev för mycket kolhydrater igår men idag kör jag fastan som vanligt.

Jag har tränat på min crosstrainer under fastan på förmiddagen och varit helt slut och fått pausa flera gånger under en halvtimme. I förrgår körde jag min halvtimme på kvällen i stället och då hade jag inga problem med att köra igenom passet utan någon paus. Det var jobbigt men inte olidligt som på förmiddagen. Hur tusan fixar ni andra att köra hårda pass på fastande mage? Jag har noll ork då tydligen. 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**