• EEE

**Den stora feta LCHF-tråden**

solrosen81 skrev 2012-05-15 21:26:29 följande:

Hur mycket har du gått ner på dessa dagar då?

Jag tänkte köra fakir med men väntar till nästa vecka då jag får besök imorgon som stannar över helgen och då vill man ju kunna äta lite god mat. Som tur är äter både min mamma och syster LCHF så det blir bara bra mat iaf.  

Jag har gått ner 650gram tills idag. Måste dock tillägga att dagen innan jag började så gjorde jag avsteg helt från lchf men lite chips, tropisk juice och hade socker i det turkiska teet vi drack. Föll ur ketos så jag är ju verkligen nöjd men min viktnedgång!
  • EEE
    PikkuMyy skrev 2012-05-15 21:37:05 följande:
    Ni som kör fakir, hur mycket har ni gått ner på hur lång tid? Antar att det beror på hur mycket överikt man har...?Blir man tröttare än vanligt?Är det så att man äter typ kött,fisk,fågel o ägg? Och inget annat? Hur lång tid är "lagom" att köra detta? O hur gör man när man är klar?Kan man bara övergå till "vanlig" lchf på en gång? *frågvis o nyfiken*

Jag har tänkt köra fakir en vecka i stöten. Det är väldigt enformig kost och det känns som en lagom tid att avstå från all god sallad och mejerier. Jag kommer upprepa fakir med jämna mellanrum, kanske varannan vecka? Bestämmer mig hur jag gör efter denna veckans slut!

Jag har stått stilla viktmässigt länge nu och hade svårt att köra periodiska fastan när sömnen här blivit en bristvara. Fakir passar mig bättre så vis och så vill jag få igång min viktnedgång igen.  
  • EEE
    Hoppet 3 skrev 2012-05-15 22:15:30 följande:
    Så typiskt... Mensen kommer vilken dag som helst nu och jag kör Fakir. Hoppas bara inte ngt chokladsug infinner sig.... Har inte större lust att förstöra detta nu.

Jag har faktiskt funderat över att köra fakir just den veckan man har mens för det var ju då min kost balla ur helt. Hoppas på att slippa massa sug och att man har sån pass diciplin att man fixar det. Tror min också är påväg nu så vi får väl se!
  • EEE
    PikkuMyy skrev 2012-05-16 12:57:28 följande:
    Jag har också stått mer eller mindre stilla i ca 1månad nu....jag är lite så att om jag inte ser resultat så slutar jag "tro" på att det funkar. Nu har jag inte gett upp än,men jag har varit riktigt frestad mååånga gånger så det är väl en tidsfråga om jag inte gör nåt åt sakenFlört Så fakir it is för mig fr.o.m. imorgon... Ska vi "sällskapa"? Flört Har inte bestämt hur länge jag ska köra...Ska man helst köra lite fler dagar i rad, tro? Eller kan man köra nån dag här o där? Shit vilken dålig koll jag harFlört

Jag är inne på min fjärde dag men det är väl bara till att hänga på mig och de andra som kör här i tråden. Jag kör en vecka i taget som jag skrev tidigare. Känns som det blir lagom tid att hålla sig och sedan äter jag vanlig lchf. Fortsätter jag gå ner med vanlig kost så kommer jag inte köra fakir igen men står det stilla nästa vecka så kommer jag hoppa på det en vecka till.

Jag är likadan och tröttnar lätt när resultat uteblir.  
  • EEE
    Sasao skrev 2012-05-16 20:49:50 följande:
    Hej! Jag är nybörjare och undrar om ni håller koll på hur många kcal ni stoppar i er? Det känns som det kan bli ganska många... Bortsett från att jag inte riktigt kan släppa det så tycker jag att det känns väldigt bra med lchf! Helena

Det kan vara ganska bra att använda sig av något form av matdagbok så man har lite koll på hur mycket man får i sig, speciellt i början innanman får kläm på det hela!
  • EEE

Fakir dag 4

kcal: 1419,70
    protein: 100,47 
    kolhydrater: 2,80
    fett: 112,95        

Lite väl mycket proteiner idag, får minska på det i morgon.

Om nu inte bryggkaffe innehåller några kh så skulle det bara vara 0,80khmen enligt min matdagbok så innehåller det 0,4kh/100g.    

• EEE

Fakir is the shit för mig! Dag 5 och vågen visar idag -1,1kg sedan start, har egentligen gått ner detta på tre dagar eftersom det inte hände något de två första dagarna då jag fallit ur ketos. Me like!!!

1,1kg kvar till delmål och 4,1kg kvar till mitt huvudmål!

• EEE
    Hoppet 3 skrev 2012-05-17 11:40:44 följande:
    Kör du ren Fakir eller Fakir Ufo?

Det blir väl UFO eftersom jag aldrig landar på 0. Senaste dagarna har jag hamnat på under 3Kh!
  • EEE

Celsius borde väl vara okej under fakir? Jag häller imig kaffe för jag är så trött. Celsius innehåller ju inga kh som kaffet gör.

• EEE
    Ellaria skrev 2012-05-17 14:05:26 följande:
    Celcius (beroende på smak) innehåller visst kh :) Sitter med en burk apelsin och den innehåller 2 kh per burk så var försiktig!

Idag stod vågen på 84.5 vilket innebär 19 kg ner sen nyår. Har inte vägt såhär lite på minst 9 år. Så jävla kul!

Heja heja! Fasiken va roligt!

Angående Celsius så har jag en med 0kh här hemma. Tänkte testa en sån istället för allt kaffe jag dricker!  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**