**Den stora feta LCHF-tråden**
StockholmMotala skrev 2011-07-28 19:15:32 följande:
Hur mycket kokosolja bör man få i sig per dag för att öka förbränningen? Hur mkt tar ni i ert kaffe/te? Jag har ätit LCHF i 7,5 vecka och inte gått ner ett halvt kilo ens, däremot gått upp 0,5. Men jag har nu lagt om maten lite och skurit ner på grädde och creme fraiche( däremot tycker jag det verkar jättekrångligt att räkna kolhydrater, men jag skulle vilja komma under 20 gram / dag såklart.
Jag försöker äta mer Bregott och smör. Jag vill inte få i mig för lite fett..
Inte lätt det här i början tycker jag . " Alla andra " går ner jättemycket från första veckan..

Vill du ha koll på kolhydratintaget, lägg in din mat i matdagboken eller minmat. Jag räknar inte kolhydrater men om du kikar innehållsförteckningen kan du lätt räkna. Kolla grädde 3 g/100 g, creme fraiche 3,5 g/100g. Äter du 1 dl av detta vardera har du fått i dig 6,5 g kolhydrat.
Att du har gått upp kan ha med att göra om du bantat mycket innan. Din kropp är otrygg. En del kan gå upp i början, det är inte ovanligt. Mät dig istället då kroppen kan minska i omfång men inte på vågen. Fläsket liksom fördelar om sig

Ett lätt sätt att få i sig fett är att hyvla smör över maten. Jag gör kryddsmör så, hyvlar och pudrar över valfri krydda. Äggmjölk är en bra fettbomb

Jag har inte gått ner jättemycket. 6,4 kg på 1 år. Den som är haj på matte kan säkert räkna ut hur jag har skött mig