• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Zvartaliljan: det kokosNÖTSmjölet man köper görs på gröna, ekologiska kokosnötter efter processer godkända av massa förstå-sig-påare. De innehåller max 4 gr KH/100 gr.
    Kokosmjöl görs på finmalda kokosflingor och beter sig inte alls på samma sätt som kokosnötsmjölet eftersom det är framställt annorlunda. Kokosmjöl kan innehålla allt från 5-30 gr kh/100 gr.

Mariann Anderson har skrivit mycket om kokosmjöl och kokosnötsmjöl.

• stjierna

Haha, inslag på tv4, nån "hälsoprofessor": "alla går ner i vikt av dieter som LCHF, men i slutändan är det viktigt att man också har hälsan kvar och då bör man äta potatis varje dag!".

Eh, okej.

• stjierna

Ellen2008: håll dig bara under 20 kh/dag, så är det svårt att komma upp i typ 3000 kcal :)
    Jag har bara haft koll på kh-intag, och ett hum om protein, och fett har jag ätit så jag blivit och hållt mig mätt!

• stjierna

Trolla75: någon här i tråden gick ner i vikt när hen åt 2500 kcal/dag, men däremot inte vid ett intag på 1500-2000 kcal/dag.
    När jag äter ca 20 gr kh, 100 gr fett och 70 gr protein/dag hamnar jag mellan 1200-1500 kcal. Det räcker o funkar för mig, men även om jag en kväll skulle svulla feta ostar o hamna på 2000 kcal så går jag ändå inte upp i vikt, utan antingen ner eller står still.

• stjierna

Kan nån förklara: "poängen med att äta kolhydrater är att vi SKA höja blodsockret så att vi håller oss pigga och alerta".
    Alltså.. Jag känner mig piggare med ett jämns blodsocker, men har jag fel?

• stjierna

Ninis: det trodde jag också! Jag trodde det var därför kolhydratätare rekommenderas att äta var tredje timma - för att hålla sitt blodsocker jämnt!

Det var samma "hälsoprofessor" som sa det där med att äta potatis varje dag....

• stjierna

Müsli-receptet finns iaf på bloggen. Men jag tror att jag ska göra om receptet lite till nästa omgång, för som den är nu så är den ganska smulig.. :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**