**Den stora feta LCHF-tråden**
Tack :)
Tack :)
Är xylitol en godkänd sötning?
Tiiitti: skit i vikten, ta bort pressen från det. Stress kan utsöndra stresshormon i kroppen som INTE hjälper en viktminskning.
Fokusera istället på att äta och må bra!
Tiiitti: nix! Jag gick upp under och efter Mallorca-resan, och har gått ner 1 kg sen omstart med LCHF, men det är ju vätska jag band under KH-frossan då..
MEN, jag är helfokuserad på att inte göra fler snedsteg eftersom jag får sååå ont i mina leder, och magen ballar ur o jag blir förstoppad på studs. Plus att jag saknar verkligen inte matkona, insulinpåslag och sötsug.
Jag kan inte "bara äta en bit" av snabba KH, jag äter tills det är slut. Och mitt enda sätt att fixa det är att aldrig mer stoppa sådant i min mun. Och jag går ju iaf inte upp i vikt mer :P
By Starlight: jag misstänker att jag har någon slags form av IBS (jag stämmer in på typ alla symptom), men har inte varit hos läkare o fått diagnos. Äter LCHF, och magen är bättre, men inte bra, typ ;) jag måste ff äta ganska mycket kokosfett/smör för att det ska hjälpa, och då och då måste jag ändå även medicinera flera dagar i följd.
Btw. Jag ÄLSKAR kokosfett! Jag har det till allt! I barnens bad, på min hud, i mitt hår, mina naglar, steker i, bakar med, i frukostbullara, i kaffe/te, till godis osv osv. ÄLSKA!
KatrinBerg: jag smälter 1 msk smör o 1 msk kokosfett i en kastrull, fyller på med 2 dl vatten o värmer upp till varmt, men inte kokande. Mixa med stavmixer till ett skum, häll allt i en kopp och ner med en tepåse :)
Der ska vara ersättning för mål, men jag äter ett mindre mål till ändå, annars får jag i mig för lite kolhydrater på en dag :)
Jag gör efter mitt långpannerecept, men gör alltså bullar ist för långpanna ;) det blir ca 4-6 bullar beroende på storlek. Såå goda!
Frukostbullar: vagligt.blogg.se/2012/april/det-godaste-lchf-brodet-ever.html
KatrinBerg: jag vet att många har mer fett i än vad jag har, men mitt syfte med drycken är att hålla igång magen, inte att vara mätt i 8 timmar...
Jagvetefan: jag brukar mäta upp o blanda alla torra ingredienser kvällen innan, så är det bara att "röra ihop" på morgonen :)