• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag längtade så mkt till att börja med LCHF igen men vet inte om det kommer gå...
    Har ju fått vägglöss och måste förmodligen slänga sängen för de vägrar ta den till fryshus förrn dom gjort 3-4 saneringar och jag kan inte bo där på 2 dagar när dom gjort en sån och efter vägrar jag sova i sängen för lössen finns kvar. Dom säger att man ska sova i sängen så man lockar fram dom så dom dör av giftet men det vägrar jag, för då sover jag inte och får ångestattacker.
    Fått gråta mig till sömns i en vecka nu och haft massa ångestattacker...det är inte bra för mig alltså...inte när man har så svart psyke....
    Så nu måste jag alltså köpa ny säng och Hyresvärden ersätter inga skador och bjuder heller inte på en hyra. Men ringde och hon sa att om jag köper en sån där billig på Ikea för 400 och sparar kvittot ska hon göra sitt bästa att dom betalar den.
    Problemet är sen bara soffan, där har krypen med varit...nu är den fin, men är rädd att dom ska komma tillbaka dit igen också så den måste dom ta till fryshuset, har verkligen inte råd med en ny soffa....
    Hoppas verkligen det löser sig...har ju planerat så mkt...får även 1000 extra denna månad för jag fått extrapass så tror jag kommer få ut nästan 10 000 denna månad PLUS 1000 jag brukar få av mamma så...visst borde det funka...

Ville bara skriva av mig...nu ska jag ta och lägga mig i badkaret, för det är där jag sover nu haha.

• yena89
    Mamma Tes skrev 2011-07-22 22:40:14 följande:
    Nej ingen kom ju med något konkret. Bara "Jag har i alla fall läst att skelettet tar stryk" Men kunde inte säga vart hon läst det. Och en annan hänvisade till vad livsmedelsverket skrivit om lågkolhydratskost. Jag sa att tyvärr så går det inte att lita på slv:s råd, dom är inte opartiska, då dom är sponsrade av många livsmedelsföretag och hänvisade till "Kostdoktorn" för att kunna läsa om forskning och massa länkar till läsning. Då fick jag som svar "Kostdoktorn har reklam på sidan så då är inte han opartisk han heller" Ja som sagt, BLAHABLAHA!

Har han reklam? Ne det har han väl inte :s förutom nån läng till kosttillskott men han är ju itne precis sponsrad av Arla eller Milko till skillnad från Livsmedelverket vars högsta är betalda av Pågen, CocaCola och Wasa mm :P
  • yena89
    rednose skrev 2011-07-22 22:45:45 följande:
    Eh va?

Kolla med hemförsäkringen då eller gå med i Hyresgästföreningen om du inte är med redan???
    Nope, hemförsäkring gäller inte där, då måste man typ ha nåt extra eller nåt :/ hyregästföreningen har jag för mig inte heller täcker såna kostnader :/
    Lite dumt för jag sov så bra på den madrassen annars :( Men ska sälja sängstommen för 500 då blir det ju 100extra för sängen, men tänker låta hyresvärden betala den endå...sen om man fått ihop mer pengar kanske man kan köpa en 120 säng igen :)
  • yena89
    rednose skrev 2011-07-22 22:58:06 följande:
    Nej det är klart de inte står för kostnaden (HGF alltså) men de kan ju hjälpa till med juridik kring krav på hyresvärd, om du nu har rätt till krav vill säga.
    Nope, det är fler än mig som drabbats och ingen har fått ersättning :) Dålig stil men vad kan man göra...
    nu ska jag kura ihop mig i badkaret ja, gonatt me er ^^
  • yena89

LÄGG ÄGG!!!
    4 kg sen i måndags :o Jävlar vad vatten jag måste lagt på mig, men ser det ju själv i ansiktet och kompisen tyckte med det...tappar alltid i ansiktet först och det är inte lika pluffsigt längre :D
    Äntligen definitivt under 100 igen!! :D Trots att jag inte vart så strikt men körde ju lite mukstart med mindre fett och en och annan frukt typ :) gud vad härligt...

och smärtorna börjar avta så jag antar att antibiotikan hjälper. Känns konstigt att inte ha ont 24/7 längre :P

Hjärnan är ju självklart sugen på skitmat fortfarande (skriv pizza, kakor, glass mm) men jag har faktiskt lyckats hålla mig från det förutom 2 små pannkakor men med mkt grädde så jag höll mig mätt och idag motstod jag frestelsen att ta av de varma kaneläpplen jag gjorde till dom på jobbet ^^ Men blir så arg när min vän som också började i måndags äter både pizza och korv när jag inte är med och äter LCHF med mig....blir så arg så jag vill slå in det i huvvet på henne att det inte är bra...visst jag åt också en bit pizza men det var en liten bit pizza och då hade jag inte ätit mkt den dagen så..

sen hoppas jag att vägglössen försvinner snart. dom ska hämta möblerna nästa vecka och köra till fryshuset och så ska jag tvinga dom att ta bort golvlistorna och spraya gift där så allt verkligen dör. Sen ska jag ringa hyresvärden och kräva att dom ska ge mig färg så jag kan måla om dessa skitiga väggar med tusen hål i...nån slags ersättning måste man ju få :)

• yena89
    Strö lite socker skrev 2011-08-07 16:27:23 följande:
    Hur är det med cola light? Ok eller inte?
    Får du inget sötsug av det och känner att du inte äter mer mat när du druckit cola så är det ok.

Det är inget som påverkar viktnedgången såvida du somsagt inte äter mer pga sötningsmedlet.

Själv dricker jag cola light, visst blir man lite sugen men inget att jämföra med när man var kolhydratsfrossare...det är ett sug som jag kan kontrollera så jag tycker jag kan få unna mig det ibland :)
  • yena89

Förstår mig inte på dom som beställer en pizza och skrapar av den...så sjukt ovärt pengarna...kan man likaväl strunta i det...som nödlösning på stan kanske ja, men då tar jag hellre en salllad för ställer nån en saftig pizza framför mig är det kört!

På tal om pizza blev jag sugen på det nu...skyller på mensen...får se om jag kan hålla mig haha.,

• yena89
    mamman i skogen skrev 2011-08-07 20:33:10 följande:
    Men så gott som bakismat Vad kan bli fel smält ost, skinka och lite tomatsås inbakad i en härlig blandning, ungefär lika ovärdigt som att beställa en burgare utan bröd i mina ögon eller äta köttfärssås utan spaghetti Värre vore att köpa en pizza och äta upp hela rent självmord i mitt fall skulle skulle defenitivt ge mig en lång date med porslinsguden..
    Ja en calzone kan jag förstå för det är ju massa smarrig gegga i men att skrapa av från en pizza känns inte riktigt värt pengarna :P Det är just skrapandet jag känner är onödig :P och att just jag skulle käka upp hela pizzan ändå gör inte sakn bättre xD enklare att beställa hamburgare utan bröd, inget som frestar då ;)
  • yena89

Jag brukar beställa kaffe med vispad grädde på och försäkrar mig även om att det inte är en sån sockrad spraygrädde. Sen tar jag antingen en sallad eller bara kaffet. Vill jag lyx till det beställer jag skagenröra på sallad det brukar inte vara några problem. Man kanske får några blickar men det är deras jobb att göra som jag säger ;)

• yena89
    memba skrev 2011-08-09 22:19:06 följande:
    Åh ... Herreguu! Den var svår ... Är det så hårt alltså ?!
    Gäller väl att prioritera :) Jag levde på frukt tidigare och trodde inte ja skulle klara mig utan men tänk att det gjorde jag faktiskt och ser frukt som godis nu :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**