Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Stackars mig. Nu ska vi äta baconlindade hjort- och fläskfärssbiffar med kokt zucchini och champinjonsås. LCHF är så trist och enahanda. Tacka vet jag ... ehm.. eller vänta nu!

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen
    katja74 skrev 2011-03-04 18:18:09 följande:
    *styrkekram*
    MrsMurphy skrev 2011-03-04 18:19:11 följande:
    *ömk, ömk*
    Tack, det där behövdes!! Hehe! *mätt som en gnu* Till och med 1-åringen vräkte i sig. Visst, han är ett matvrak, men just färsbiffar kanske inte är direkt "barnmat". Zucchini gillar han också.

Lättja: Mmmm, det lät gott! Dem måste jag testa någon dag också!

Asereht: Tack! Vad är det för band? *nyfiken* Som sagt var, jag önskar att jag gillade tonfisk, det är så smidigt att bara slänga ihop någon röra med det.
  • Ekorrfamiljen
    Kaya:

1) Det ska mycket till för att jag ska bli vrålhungrig när jag LCHF:ar. Sorry!

2) Sug på en citron kanske? Citron- eller gurkvatten? Nä, jag vet inte. Trodde jag skulle sakna friska känslan av frukt och grönt men det gjorde jag inte förrän jag blev gravid så nu tar jag frukt när jag är sugen. En del tar visst Fun Light, men jag är väldigt anti alla så'na produkter, så nej.

3) Jag fick mer ork och styrka att träna med LCHF än med carbs, så för mig var det ett uppsving! Jag blev inte trött/utmattad på samma sätt och reserven i kroppen tog inte slut som den lätt gör annars. Såklart är det olika för alla, men för mig funkar det bättre att träna på LCHF som sagt. (Det finns någon känd idrottare som kör LCHF och föreläser om det, men jag minns inte namnet nu. Kanske hittar du det på Kostdoktorns sida; http://www.kostdoktorn.se )
  • Ekorrfamiljen
    Asereht skrev 2011-03-04 19:24:20 följande:
    Ekorren - Sator är han och kollar på.
    Aha... Kunde jag väl gissat! Bra tips med hallon! Tänkte inte på det eftersom jag själv tycker att frysta hallon blir så .. sladdriga. Blir lika besviken varje gång jag köper.
  • Ekorrfamiljen
    Mamma Tes skrev 2011-03-04 20:12:48 följande:
    Japp. Jag bakade båda varianterna idag. Helenes och Lindas recept gjorde jag till bollar och dom blev ganksa kompakta men goda med salt smör och ost på. Den andra varianten blev mer luftig och som ett riktigt bröd i konsistensen men ska nog skippa brödkryddorna nästa gång för vi gillar det inte. Den smeten är geggi, blir ingen deg och man måste alltså klicka ut så stora pluttar man vill ha.
    Åh, tack! Då ska jag nog testa det receptet imorgon. Har fortfarande några bullar av det andra kvar till frukost.

Kaya: Ja, Björn Ferry var det ja. Kan han så kan du som sagt.
    MrsQuitaz skrev 2011-03-04 20:03:46 följande:
    Jag är också jämn i humöret men inte positivt jämn. Jag är en väldigt känslig människa men nu känns jag bara illsken och nere hela tiden. Det är inte alls kul och jag kommer liksom inte ur det =(
    Jobbigt! Jag upplever absolut att jag blir gladare och piggare av LCHF. Tänder inte lika fort på provokationer från barnen etc. Hoppas det går över för dig. Kram!

Boothwalker: Värre ändå, han är snart 16 månader! Går allt vägen blir han storebror i juni!
    The Kittycats skrev 2011-03-04 19:43:57 följande:
    Inte jag heller
  • Ekorrfamiljen

Jaha, och såklart är typ hälften av inläggen om den där kladdkakan och ett tjafs om att man inte tar LCHF på allvar för att barnen får socker? Gaaaah! Snart lämnar jag den här tråden om ni inte kan acceptera att var och en gör som de vill och lever sina liv oavsett era (mer eller mindre extrema) åsikter.

Nej, jag tycker inte att man ska ge sina barn socker för jämnan, men ett barnkalas är ett undantag!! Min son som har ADHD mår mycket bättre på lågkolhydratkost, men det betyder inte att han aldrig får sött eller godis. Lägg ner den där diskussionen nu innan jag får krupp.

Aaaaaaaaahhhhhhhhhhhh! Skrikandes Så.. *avreagerad* Back to topic: Idag blev det pones med Bregott och massor av ost och kokta ägg till frulle. Kaffe med grädde också såklart. Mums! Nu ska vi på loppis.

• Ekorrfamiljen
    Prinsessanz skrev 2011-03-04 23:14:05 följande:
    pasta har inte många är på nacken,men kött har..evulotionens mat=LCHF
    Gissa hur många år vi har haft boskap och tillgång till mjölk från andra än oss själva. Grädde från kor.. jomenvisst! Turkisk yoghurt fanns nog inte på stenåldern har jag en känsla av.
  • Ekorrfamiljen
    jeng skrev 2011-03-05 08:45:15 följande:
    Nu ska jag då vara sådär tjatig igen och fråga om Pones-recept. Det var nån som skrev om att de testat 2 olika... Jag har Helenes recept, som jag antar var det ena, men vilket var det andra? Ett var fastare och ett geggigare? Jag vill ju gärna ha ett som är rätt likt vanlig deg. Då ska jag köra på Helenes va?
    Kolla in http://www.lchf-forum.se/index.php?topic=462.0
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**