• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kaya skrev 2011-03-15 12:13:05 följande:
    TACK Kittycat och Yena för era snälla ord!

Jo, te får jag lyckligtvis dricka så det ska jag dricka nu. men jag får ju inte ha något i - inget fett eller protein på hela dagen - så det finns inget jag får dricka som kan ge någon form av mättnad eller tillfredsställelse... suck.

Jag tror att jag kommer att vara överlycklig imorgon när jag får börja äta igen! Tänk bara att få äta en avocado! Eller en ostrulle! Gaaaaaaahhhh!!

Det jag hoppas är att jag inte behöver "BÖRJA OM" med LCHF med tanke på omställningsbesvär såsom illamående etc. Jag var så glad att den typen av problem hade gått över, så jag vill inte backa bandet...

Tur att det bara är EN dag som jag ska fasta... fy och usch.

K
    Nej nej herregud börja om behöver du inte göra. Du kanske har lite magproblem nån dag men annars är det nog ingen fara. Tidigare har jag verkligen haft frossardagar (innna jag insett hur onödigt det är) där jag åt en pizza OCH en hamburgare och det är nog tusen gånger mer kolhydrater än du kommer få i dig :P Jag har somsagtt lagt på mig vätska men efter en vecka strikt var jag igång igen. Och såklart magproblem dagen efter, nästan magkramper men så kommer det inte bli för dig tror jag. Är nog mjölet som gjorde att det blev så.
  • yena89
    Knasis skrev 2011-03-15 12:11:34 följande:
    Arbetskamrater undrade vad jag hade för något grönt i matlådan idag. "Broccolimos" sa jag glatt! Försöker hålla mig ifrån kolhydrater tillade jag. Fick genast en rapp kommentar om att hjärnan måste ha kolhydrater för att funka.

Hur tacklar ni sådana kommentarer?? Hur "farligt" ÄR det egentligen att inte äta kolhydrater?
    Svarar som Denebola. Hjärna  behöver GLUKOS och kan somsagts framställas själv av kroppen vid behov. Samt att det är en väldigt liten mängd glukos den behöver. Fråga om dom tycker du ser ut som en Zombie (hjärndöd)? För det lär du inte göra, MYTH BUSTED ;)
  • yena89
    Kaya skrev 2011-03-15 12:28:37 följande:
    Tack för tröstande ord Yena...!

Just nu undrar jag bara hur jag ska STÅ UT med bara vätska i magen och ingen riktig mat ända till imorgon?

Jag har druckit en liter osötad nypon/blåbärssoppa och vatten och te idag, resten av dagen ser ut på samma sätt. Himmel!

K
    Klart du kommer klara dig :D var tuff!
    Hur många gånger tidigare har vi inte svält oss hela dagen, jag levde på ris och  buljong i 8 månader under min anorexia period så en dag borde du klara! ;)

Men visst känns det lite jobbigare att svälta nu när man fått uppleva matens njutning istället för tidigare när man såg mat som nåt dåligt, fast det kanske bara är jag som gjorde det x)
  • yena89

Kaya:

Men Uscha! Jag älskar med surkål och i samband med mat har jag inga problem med saften men att dricka enbart saft?! Du har en mage av stål :o
    Haha ja innan trodde man ju "smal är lika med nyttig, skitsamma vade jag äter, bara jag springer mer", lite som Herr Rössner :P

Buljong, otroligt nog älskar jag buljong, kan bero på att jag engång hade det som basmat...fast då borde jag ju egentligen tycka tvärtom...om man tänker...psykologiskt...fast det orkar vi inte göra nu :P

Sen det där med idrottare, Björn Ferry och han den andra dom äter inte LCHF, dom äter lågkolhydratkost, och tankar med en del kolhydrater under loppen. Men dom äter ju självklart väldigt mkt mindre kolhydrater än konnkurensen så MYTH BUSTED!
    Jag tränade igår och har nog aldrig i mitt liv återh'mtats så snabbt. Det gäller bara att låta kroppen v'nja sig. Kan för det mesta ta 6-8 månader innan man kan börja träna på riktigt.
    Men självkjlart som alla motståndare "aaahhh jag åt LCHF en vecka jag kunde inte träna dååå min kropp behöver kolhydrateeer!" -.-"

Tjocka tanter, Ja va f-an vi är då iaf tjocka tanter som gör nåting åt våran vikt och till skillnad från "kakor utan fett" tanterna går vi ner i vikt ;)

Du ska bara veta vilket hat folk kan känna när man nämner LCHF. Men klart, dom vägrar ju inse att dom ljugits för och att staten tjänar pengar på att dom är tjocka :) Jag var också arg tidigare ^^

• yena89

Kaya,

jag åt likadant ändå var jag tjock. Sen kom ätstörningar både åt ena och andra hållet så allting sabbades totalt. Folk såg bara att jag vräkte i mig pizza och att det var drf jag var tjock. Att jag vräkte i mig pizza för jag hade slutat bry mig det fattade dom inte :P Jag menar, äter jag nyttig blir jag tjock, då kan jag likaväl äta "gott" och vräka i mig :P

Lättja jag känner samma :D Jag ska till turkiet i sommar och då ska jag f-nimig bära bikini med stolthet!!!

En fråga, hur länge kan man fakira innan det slutar visa resultat? Jag står stilla nu igen och ska iväg och träffa familjen om några veckor och vill gärna att dom ska "WWHOOOAAA", ni fattar ;)

Tänkte börja till helgen n'är man gjort av med alla gränsaker och mejeriprodukter och tänker köra i minst 2 veckor :/
    Går man upp igen om man ökar till 20g igen?

• yena89

jucea, tack för infon :P Det blir att göra av med all mat nu så kör vi igång. Så nu blir det tacopaj med skivade champinjoner som botten och ett tjockt lager sås på creme fraiche majonäs och ost och sen ett tjockt lager bara ost ;D miihihiihi ibland är jag bara så överlycklig att jag går ner med sån mat.
    Visst, är en del kolhydrater i det nu men har bara druckit kaffe med kokosfett hittils så det är ingen fara.

Kolhydrater ska användas för att städa!! I det där programmet för några år sen, rent hus eller nåt, då använde dom ju potatis för att göra rent på väggarna, mjöl för att få en stekpannan att glänsa och socker för att ta bort inbrända matrester ;)

• yena89

Mamma Miiiaa ställde mig framför spegeln idag, i bh och trosor, och det är första gången på länge jag är nöjd med det jag ser!!  när jag tittade idag så skärde inte BH'n in i ryggen utan det var slätt, och magen är nästan borta :D Så smal har jag inte varit sen jag bodde i sthlm och vägrade äta mat :)

Det är väl mestadels kvinnor här så, kanske nån blir peppad, man ser lite rumpa haha men boy I make that booty work ;)

"Före"-efter bilder på resan hittils, senaste inlägget:
    newyena.blogg.se/

• yena89
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-03-17 16:01:19 följande:
    WOW! Gu va duktig du är! Du är ju jättefin!
    Tack :D undra om man ska känna sig mindre duktig med tanke på att man ätit sig till resultatet xD
    Men det är 20kg kvar :o
  • yena89
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-03-17 16:05:00 följande:
    Haha, man ska snarare känna sig stolt, nöjd och glad när man kan ÄTA sig neråt ^^
    Sant haha :P
  • yena89
    helene306 skrev 2011-03-17 16:19:53 följande:
    Men vad fin du är! Jösses vad avis jag blev på din platta mage! Jag börjar tvivla på att bulan jag fått över mitt snitt någonsin ger med sig men det får jag leva med
    Tackar :D det är 20kg kvar dock ^^
    Ja men du får ju tänka på att du fött barn också :P Då kanske det går lite segare men till slut blir den nog platt!! :D
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**