Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

ofrivilligbonusmamma skrev 2011-03-15 09:16:23 följande:
    Är det någon mer som reagerat negativt på Pones? Alltså att kroppen reagerat.

Första gången jag gjorde pones provade jag att göra dom med kardemumma för att få dom lite som semlor, till det hade jag grädde med vaniljpulver i. Senare på kvällen när jag skulle lägga mig mådde jag fruktansvärt illa och magen körde runt. Slutade med att jag fick sitta på toa ett bra tag...
    Nästa gång (några dagar senare) gjorde jag vanliga pones och då gick det bra, inga känningar.
    Igår (några veckor senare) tänkte jag prova pones med kardemumma igen, men när jag la mig började jag må fruktansvärt illa igen, och var tvungen att gå till toan för jag trodde  jag skulle spy, och magen spände och knep..

Funderar på vad fan det är som jag inte "tål".. 
    Hur gör man pones, jag har missat receptet ? skulle vara intresserad att prova
  • Maddisen80
    jeng skrev 2011-03-15 09:41:28 följande:
    Kissnödig HEEEEELA tiden idag också.... Kan min kropp vara så korkad att den har bundit massa vatten trots att jag abra legat på 30 gram kolhydrater? Det låter ju isåfall otroligt.... 

Tack förresten för alla grattis!
    Som sagt 200 gram är ju ingen stor grej, utan det stora är ju att jag fick se det vända neråt! Det betyder ju jättemycket för motivationen och lusten och orken!!!  
    Allt som går ner är jättebra. Jag är med jättekissnödig fast jag knappt dricker någonting.
  • Maddisen80

idag åt jag kokta morötter och kassler men helst ska man ju inte äta morötter och igår blev de fusk åt thaimat

• Maddisen80
    jeng skrev 2011-03-21 10:38:50 följande:
    Hej.
    Vågar jag mig in här igen?
    Var på väg in i fredags morse och hade tänkt be om ursäkt om jag trampat någon på tårna, men då var det ju bara ännu fler otrevligheter som var skrivet, så jag vände omgående igen! Verkligen jättekul!!!

Om det är så att någon tycker att jag gör något fel, så vore det trevligt att få et presenterat på ett konstruktivt sätt istället för det där viset! Jag har fått uppfattningen att mina synpunkter, förslag och kunslap uppskattas, men det känns verkligen inte så i dagsläget. Om den tid jag lägger på att svara och tipsa och stötta inte uppskattas så kan det ju kvitta fullständigt för min del. De som är intresserade kan ju nå mig på flera andra sätt än just det här forumet...

Har läst igenom det mesta och skulle vilja säga grattis till en del, och ge söttning till en del (Lättja tex) men jag avvaktar sålänge. 
    Klart du vågar komma in här .
  • Maddisen80

idag har inte jag ätit någon mat för jag har ingen aptit :( men kanske bli en makrillburk i tomatsås sen får se .

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**