• rednose

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nej det är klart de inte står för kostnaden (HGF alltså) men de kan ju hjälpa till med juridik kring krav på hyresvärd, om du nu har rätt till krav vill säga.

• rednose

Ser äckliga ut? De är iaf helt ok.
    Nåt som ser äckligt ut och väl är mer fishy till konsistensen är ju psylliumfrön svällda i vatten. Ick, ick, iiiick! Men, ack så bra för en trög bak. :)) ( det problemet har man ju dock sällan som långdistansare, HAHA)

• rednose
    helene306 skrev 2011-07-23 08:11:02 följande:
    Just att klämma i sig en gel tycker jag är äckligt, bara så där rakt av. Konsistensen i munnen eller hur jag ska förklara. Jag har aldrig testat pshylliumfrön i vatten. Det mest effektiva jag stött på är kokosfett i kaffet Smakar inget, är absolut inte äckligt och man får smorda läppar på köpet
    kokosfett verkar inte funka på mig? Jag har i kanske 2-3 tsk i kaffet, Cocosa med kokossmak, men jag blir tusen ggr bättre i magen av psylliumfrön.
    Däremot försvinner mitt eksem i hårbotten av kokosfett! Måste vara det för annar får jag köra med Betnovat hela tiden och tvätta med Ketokonazol, vilket inte behövs alls nu! Tjohej! Kan ju kanske vara i kombination med sommar osv oxå men ändå. Galen skillnad. 
  • rednose
    helene306 skrev 2011-07-23 08:21:57 följande:
    Ta mer Men låt magen vänja sig innan du vräker på. Överdosering kan ge illamående och diarré. Jag tog innan 1 msk i kaffet. Nu gröper jag upp en rejäl hög så jag har nog 3 msk i numera. Kör med psylliumfrön om din mage mår bra och kokosfett för hårbotten. Det är säkert både billigare och bättre med Cocosa än de där andra preparaten.
    Men tar jag mer blir det för höga fettintag om jag ska hålla siffrorna jag försöker... Gissel...

Nja, Cocosa är ju inte receptbelagt.. annars hade det vart toppen för då hade det ju varit gratis! :) 
  • rednose
    Mamma Tes skrev 2011-07-23 11:17:30 följande:
    Jo jag vet att det är härdat men tänkte att vi kunde använda upp det om det har samma effekt.
    Du kan använda det. Det är inte lika "fint" som det ohärdade men du får definitivt fart på magen.
    Är han trög i magen hade jag hellre blandat upp ett par matskedas psylliumfrön i nån deciliter vatten, låt stå ett par timmar och ät/drick sen. Det är jättebra för tarmarna.
  • rednose
    Mamma Tes skrev 2011-07-23 11:26:44 följande:
    rednose: Visiblin är gjort av det
    vad är Visiblin?
  • rednose

Asereht - say what? Din syn på LCHF vadå? Jag fattar int nå.

• rednose
    Asereht skrev 2011-07-23 17:19:26 följande:
    Den första citeringen var fel, jag syftade på www.annahallen.se/valkomna-hit som Loreena länkade till.
    då vart det genast lite klarare himmel. :))
    Trodde du körde spam eller nåt. 
  • rednose

Jag har tappat 1.8 kilo på 10 dagar!! Woot woot för mig!

• rednose
    Jag behöver er hjälp!

Skicka mig, gärna i inboxen, era bästa recept!! Gärna så kolhydratssnåla som nånsin möjligt eftersom jag vill testa köra på riktigt hårt med under 20g om dagen!

Kött, kyckling, fisk, frukost, soppor och efterrätter, ja allt!

Vet att ni kan så mycket och jag vill gärna äta lika gott som er så skicka på! :) 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**