• Sigrid

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jippi... Nu har jag haft två nätter utan vadkramper! Började med magnusiumtillskott för 1-2 veckor sedan för jag höll på att bli tokig på nätterna. Vaknade jättemånga gånger med kramper i vaderna. Hoppas det håller i sig. Lycklig

Imorse skulle sonen ut i skogen med skolan och han brukar få choklad med sig ut (ja, jag vet... mycket socker men det är ju så ruggigt kallt ute. Någon som har andra tips? Egenblandad mjölk och kakao kanske? Finns andra varma drycker som barn gärna dricker?). Innan jag hällde på termos skulle jag kolla temperaturen och tog rent automatiskt en klunk... jösses vad sött!

• Sigrid
    Sigrid skrev 2011-10-18 10:47:46 följande:
    Jippi... Nu har jag haft två nätter utan vadkramper! Började med magnusiumtillskott för 1-2 veckor sedan för jag höll på att bli tokig på nätterna. Vaknade jättemånga gånger med kramper i vaderna. Hoppas det håller i sig. Lycklig

Imorse skulle sonen ut i skogen med skolan och han brukar få choklad med sig ut (ja, jag vet... mycket socker men det är ju så ruggigt kallt ute. Någon som har andra tips? Egenblandad mjölk och kakao kanske? Finns andra varma drycker som barn gärna dricker?). Innan jag hällde på termos skulle jag kolla temperaturen och tog rent automatiskt en klunk... jösses vad sött!
    Kan tillägga att jag haft vadkramper i 1-2 månader. Ordentligt! Så nu ska sova gott.
  • Sigrid

Någon från Stockholm, eller någon som kanske är i Stockholm ibland, som har tips på restauranger centralt (gångavstånd från Sergelstorg där jag ska bo på hotell)? De ska gärna kunna ta emot ett sällskap på 10 personer. Jag vill ju gärna att de är LCHF-vänliga och gärna byter ut potatis mot en sallad.
    Alla tips tas tacksamt emot.

• Sigrid
    Milleman skrev 2011-10-19 11:28:07 följande:
    Hjälp mig i min situation. har just nu en bebis som sover dåligt, vilket gör att när jag går upp på morgonen, med en bebis som helst vill vara i famnen, så behöver jag göra någon frukost som:

1. går snabbt
    2. helst inget stekande eller fix vid spisen (sonen får ej brännskadas)
    3. gärna går att göra med en hand.
    4. eventuellt går att förbereda dagen innan så attd et bara är att plocka fram

jag hoppas denna gnälliga period är kort såklart, en tand är på väg upp. övrig tid gör jag omeletter och sånt :)             
    Kokt ägg och makrill i tomatsås, kanske med lite majonäs över ägget.
    Koka ägget/äggen och skala dagen innan. Kanske kan lägga upp makrillen på en tallrik/burk redan dagen innan också.
    Gott och mättande. Vi äter det varje vardagmorgon och jag håller mig från kl 6:30 till minst 12:30.
  • Sigrid

Jag tror jag blir tokig på dessa vadkramper. Trodde jag blivit av med dem efter att ha börjat äta magnesiumtabletter (hade två nätter där jag inte kände något alls). Någon annan som har problem med detta? Det stör min sömn!

• Sigrid
    Joggi skrev 2011-10-20 15:38:32 följande:
    Jag! Nu har jag en helt annan orsak men har ätit magnesium över 1 år.. Är det Emgesan du äter? Hur många hur ofta? Jag tar magnesium när jag känner av det, men nu med lchf har jag läst så mkt om det så nu äter jag en varje dag...
    Nej, jag äter inte Emgesan... det är den här jag äter:
    http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/magnesium-250-mg-100-st

Jag tar två varje kväll. Har ätit LCHF sedan efters ommaren (mitten av augusti). Vadkramperna kommer bara på natten och de kom ganska så snart efter att jag ändrat kost. Sen tog det ett tag innan jag beställde hem magnesium. Har ätit tabletterna i två veckor kanske. Blir galen av att vakna på nätterna.
  • Sigrid
    Anansi skrev 2011-10-21 11:53:07 följande:
    Jag har myrkrypningar och kramper i benen på nätterna, men det funkar bra med magnesium. Däremot påverkar det jättemycket om jag druckit dåligt under dagen och om jag dricker kaffe för sent på dagen. Om det började efter att du ställde om kosten kanske vätskebrist är en faktor?
    Tack för tipset! Jag är nog (har alltid varit) dåligt på att dricka vätska. Ska tänka på det.
  • Sigrid

Faster K: Angående kramp i vaderna så har jag läst om många som blivit hjälpta av magnesiumtabletter. Jag hoppas mitt blir bättre snart för jag blir galen snart.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**