**Den stora feta LCHF-tråden**
Äntligen har Maxi fått in Alpros mandelmjölk! Lycka! :D
Äntligen har Maxi fått in Alpros mandelmjölk! Lycka! :D
Ellen2008: absolut! Det är ett bra substitut om man är ute efter lite kolhydrater! Tänk på bara att det inte mättar lika bra som tex grädde, så ät lite ost eller så till kaffet för att få i dig fett också :)
Vem var det som testat min cheesecake o tyckte att den var syrlig?? Jag laborerade fram ett nytt recept som är myycket sötare (och sååå gott!)!
My name is luca: men det är kolhydrater som inte påverkar blodsockret :)
Här är det+1 kg sedan i fredags. Jag skyller på att mensen är påväg, och lite på vinet i lördags ;)
Lokesmammi: separerade magmuskler? Det händer ibland efter en graviditet. Testa plankan! :)
Maaammaaa: men vad exakt är din fråga angående mjölken? Vad är det du ska märka skillnad på?
Generellt sett tycker jag att oavsett LCHF eller inte, bör man äta och dricka de fetare mejeriprodukterna.
Vi åt thaigryta och nybakat solrosfröbröd ikväll :)
Zvartaliljan: även jag tycker att det är på tok för lite! LCHF är ingen svältdiet och under 1000 kcal/dag är farligt nära svält.. 33 gr protein bygger inga muskler... Ät mer!
Jag slutade på 1298 kcal, 80 gr protein, 10 gr kolhydrater och 78 gr fett. Skulle ev behöva mer fett, men jag är mätt, så kanske en mini bullet coffee till kvällsmys här ;)